Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1640 ggr
fridak
0

idag kommer roger!!!!

idag får jag hem min foderhäst, racer roger. ska hämta honom ca kl16,00. vad tiden går lååååångsaaaaaamt…..

Hannapanna
0

*försöker skynda på tiden*

Ahh så spännande! Får vi se bilder sen??? :D

tessa
0

Vad kul, lycka till! =) Vad är det för en kille?

Glöm inte av berätta mer och visa foton sedan.. ;)

__iE
0

vad roligt :) bara ca 2 timmar kvar nu då :)

glöm inte kameran ;) :P

mazze
0

Lycka till! ca 1 tim kvar nu.

Hannapanna
0

en timme kvar! :D

Eve
0

Vad kuul :):).. Grattis! Massor av bilder sen, LOVA!

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

mazze
0

Jaaaa, bilder vill vi ha!!!!

gejsa
0

Vad kul! Du är på väg nu då.

fridak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

han är en varmblodskille på 7 år. inkörd, aldrig tävlad eller tränad. inte riden så mkt ca 10ggr/år i 4 år då. men han är jättefin i huvudet så allt ska nog gå bra:)

ska ta fler bilder imorgon, de jag tog idag blev inte bra men ni kan få se en av dem iaf.

Eve
0

Ser jättefin ut :).. håll oss uppdaterade och grattis :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

fridak
0

en till.

han var superduktig idag! har åkt transport 5 gånger tidigare i sitt liv, den senaste gången för 5 år sedan. för två år sedan gick han igenom en transport(in bak och ut genom främre transportlämm) på väg till hagen. idag när vi lastade gick han rätt lugnt på men backade två ggr pga att han tyckte det avr smalt, när vi breddade gick han på.men allt som allt kanske det tog 5 minuter!!! stod stilla hela vägen "hem", trampade om en gång för att få bättre fäste. var nervös och lite uppstirrad över vad som hände och därför genomblöt av svett men det är ju väldigt förståeligt ändå tycker jag.

Julia
0

Jätte fin häst!

Va roligt att det gick så bra da!

__iE
0

vad bra att det gick så bra ! :)

lycka till med honom :)

mazze
0

Han såg fin ut.

LinneaG
0

Va kul! Han såg riktigt fin ut! Hoppas på flera bilder =)

fridak
0

han är för nyfiken för att det ska bli bra bilder. så fort han ser att man kommer eller har ngt i handen så kommer han fram och då blir det bilder på en mule, ett öga osv. inga hela bilder…

ngn som ahr tips på hur man sätter igång en häst som mestadels gått i hage innan?

har ridit honom två ggr. första gången i ca 20 min, han fick bekanta sig med paddocken och se på allt runtomkring. skritt och "trav".(kan inte galopp). andra gången avr det andra i paddocken så det blev lite glädjesprång så fort vi kom in i paddocken. men han är helcool! skritt och trav i ca 30 min.

vid insläppet brukar de stängsla in stallbacken och öppna hagarna en åt gången så får hästarna gå in själva. roger har ju precis kommit och leds därför in men hagkompisarna får gå själva. stallägaren sa att när hon ledde in honom i förrgår så hade den ena hagkompisen varit lite nervös pga att de andra redan stod inne i stallet så han kutade förbi roger och henne. hon trodde att roger skulle bli lite stirrig men istället så lunkade han på som om inget ahde hänt!

NinaToy
0

Härligt att få en häst med så bra psyke! :) Jag skulle fortsatt skritta och trava 20-30 minuter om dagen tills han fått upp konditionen och ni lärt känna varandra. :) Lycka till!

fridak
0

snart har jag haft lillemannen i två år! Känns som det var igår jag hämtade honom, samtidigt som jag inte riktigt kan tänka mig tillvaron utan honom. Här är en av de nyaste bilderna på pållen.

FridaSimonsson
0

GUD VILKEN SKILLNAD !

fridak
0

jag drar fram en väldigt gammal tråd nu…

jag tog ju hem roger på foder 18 dagar innan min 18-årsdag. 3 år, 3 månader och 3 dagar senare så skrev vi på köpekontrakt^^

Nu har det gått en månad och 6 dagar sen köpet men jag har nog inte riktigt fattat det än^^ Eller så har jag varit alldeles för trygg som fodervärd så han alltid känts som min:)

Killen
0

Va kul, grattis!

kissmekate.blogg.se

lisette
0

när jag såg tråden så funderade jag "har han varit borta?"

=)

fridak
0

#22 nej, bara jag som gjorde en liten nostalgitripp och uppdatering:P