Om 4-6 veckor har vi bredband!!
Äntligen har vi fått ett brev i dag att det är på gång. Då får vi luftburet bredband genom Tyfon. Inte så snabbt men ändå bredband. Vi kan ringa och vara ute på internet samtidigt och en kostnad som är samma varje månad oavsett hur länge vi är ute. Det kommer att kosta 500 kr i månaden. Härligt!!!
Åhh, vad kul. Vårat bredband är inte så snabbt, men bättre än modem iaf. För oss kostar det typ 300 kr.

Har du inte bredband nu?
Och sitter så mkt som du gör? 

haha nej jag har modem. själv är jag ute för ca 8-900 kr i månaden

jaha.. då ska gejsa sitta här ännu mer nu då! ;)

ha ha jag orkar nog inte sitta sååååå mycket mer än vad jag gör nu.

haha Grattis 

#5 tsss! tror ja inte ett dugg på.. haha

Du kommer få ont i baken om du sitter mer än vad du gör nu säkert ;)
Haha, jag borde ha det 

ha ha vi får väl se gott folk.
nej nu ska jag släppa in hästarna. hej så länge.

Åhh äntligen! Grattis Gejsa! =)

kuddar är bra om man har ont i häcken… ;)
jag ringde faktiskt C4 teknik igår och skulle kolla när de börjar gräva vårt bredband…. de ska börja nu i dagarna, beräknade att det var färdiggrävt till 1/3. sedan ska telestationen byggas ut och det visste de inte hur lång tid det tog. men förhoppningsvis har vi bredband/adsl lagom till jag är mammaledig…
helt bra! :D
Vad härligt! :)
Hihi Lisette, glöm inte att du faktiskt har en liten bebis att ta hand om då också, bara. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#12 finns 24 timmar på dygnet.. ;)

Hon kommer att sitta vid datorn med en fot på vaggan
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
#14 Hihi ja det kommer hon säkert ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tack MiaMaria! Hehe
Ja, jag kan se lisette sitta framför datorn och vagga med foten. hahaha
härligt för dig gejsa. då kommer du spara in lite pengar nu då, och släppa telefinlinjen fri ! ;)

Ja för tusan. Nu betalar jag ju så himla mycket bara för mig. Synd om dottern också hon får ju aldrig vara ute nästan.
Skönt!
Längtar tills vi får vårt såkallade stadsnät och får 100 mb/sek för bara 70:-/månaden!
Bredband är ljuvligt.
då får ni köpa en dator till, för du kommer inte kunna slita dig ;)

Vilka är det som ger så biligt bredband?
Jag har telia-bredband och de strular massor, vi ska därför försöka byta… Rekommenderar alltså inte telia ;)

#21 vi har telia och har inte haft några direkta problem….

Ok. Men det kanske även beror på hur höga krav man har och hura bra inkopplingar man har (vi har dåliga ledningar och inkopplingar ;)) :p
Vi har rätt många routers och grejer eftersom det sitter över 5 datorer på vårat internet och vi använder det maximalt i stort sett. Har man desutom inte haft några problem och aldrig behövt vända sig särskilt mkt till telias kundservice så kanske man heller inte upplever de lika idiotiska som vi gör, säger rätt mkt när kunderna kan mer än kundservicen med ;). Telia är ju desutom i stort sett dyrast på marknaden, för minst bredband… Är bara rakt egenom som att kasta pengarna i sjön om man bara ser till priserna och vad man får… För oss kostar vårat Telia det fyrdubbla Bredbandsbolaget gör hos oss för samma internet och vi kan desutom lätt få mer hos bredbandsbolaget - vilket inte telia kan eller vill erbjuda… ;)

#23 ok..
Anledningen till att vi har valt telia är att vi vill ha allt samlat så vi har även våra telefoner (fasta och mobil) hos telia..
Jag känner mig väldigt nöjd!
Tråkigt att det har krabbat så för er!! Hoppas det fungerar bättre för er med ett annat bolag..

Gejsa - Vad ska du göra med alla pengar du kommer spara in på bredbandet ?
Nu kommer vi aldrig bli av med dig här *säger med glimten i ögat*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Säger som DojoKelder, vi har också telia, både bredband och fasta telefoner. Inga som helst problem. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#20# Ingen fara vi har redan 3 datorer så det är bara att koppla in dom. *ler*