Skicka häst med lastbil?
Hur mycket kostar det att skicka en häst i lastbild genom södra sverige? Var kan man få tag i bra ställen där de gör sånt här? Har ni skickat/tagit emot en häst i lastbil? Hur gick det till?
måste veta akut!
liebe kann manchmal sehr weh tun
Kan inte kosta många tusenlappar. Själv hyrde jag en transportör med lastbil (stor, normalt sett för slaktdjur eller många hästar) för 8000 kr. Då åkte vi fredag och kom hem lördag. Soppa och "timmpenning" för att åka 60 mil.
De är inte så förfärligt dyrt som många tror i.af =)
Hakuna matata!
Hmm 8000kr är pengar vi tyvärr inte har. Var kan vi få tag i en transportör?
#2 Ja men för 8000 kr hyrde vi privat med bestämd destination enkom för oss ;) Ja menade ju att samåka med transportörer som fraktar flera hästar hela tiden och åker landet runt inte kan kosta mycket om man bara har en häst =)
Hakuna matata!

"genom södra sverige", var står hästen och var ska den?
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Det är från Gävle till Finspång alltså 31,11 mil.
Vi skickade en ponny för några år sedan med lastbil ungefär samma sträcka. Tror det gick på runt 2500 kr.

#5 är det södra sverige? då måtte jag bo i europa… ;)

Har skickat och tagit emot hästar både inom och utanför Sverige. Transportörerna har varit bra allihopa 3 olika bolag priserna har varit överkomliga. Har tyvärr inga nr kvart till någon av dom.
#7 Du bor i Danmark ;)

här har du en lista på hästtransportörer
#9 uh bevare mig väl… ;)
haha ja södra sverige e de då inte *S* men jag gav från kalmar till falun ca 4000 kr

#7 word!

#7 Franska rivieran vet du!
Jag fick min stora häst körd från Skavsta till Hörby för 4000 kr. Mycket bra pris iof. Det är väl ca 50-60 mil tror jag. Detta var några år sen också.
Skynda långsamt så går det fortare.

jag tog hem en häst med lastbil från falun - sollefteå = ca 45 mil för 2000 inkl moms.
medarbetare på djurskydd.ifokus

Jag tog hem min ponny från Finland. Han fick åka lastbil. Kostade 5000 kr. Suverän service.