Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettraser
Läst 2751 ggr
moa
0

Ridbilder på isisar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan vi inte alla här lägga in några bilder när vi rider våra hästar? Är alltid roligt att se :)

Här är jag och min häst i trav.

moa
0

Och här är vi i tölt!

Maja
0

Har tyvärr ingen bra bild när jag rider.. :/ Kanske går att fixa!! ;) Kjarni är verkligen underbar!! :) Han är femgångare har jag för mig va? Har sett er på SIF-forumet.. ;) Men du tittar ner, tyvärr - upp med bicken!! :)

moa
0

Vad gullig du är! Blir alltid glad över att höra positiva saker om min skruttGlad Hm.. Min blick ja.. Den är som den är… Men jag försöker tänka på den!

Ja det vore roligt att se ridbilder på din polle också :D

Maja
0

Haha.. Det blir så med blicken ibland.. ;) Tyvärr så har jag ingen egen islänning, men rider ett par olika.. ;)

Mandysan
0

fina bilder;)

Paparazzi
0

Skulle gärna lägga upp någon/några, men det skäms jag för mycket för Generad Så det får ksk bli någon gång i framtiden, om ksk ett år eller så.. Räcka ut tungan

Matilda
0

Här är den bild från i våras på mig och min medryttarhäst ragnadis i trav. Tyvärr inte den vackraste, men nästan den enda som jag har när jag rider.

Maja
0

#6 - Ääääh.. Dina hästar är ju så vackra!! :D Fastnade speciellt för Smári.. :)

moa
0

#6 Äsch vågar jag så vågar du!

Maja
0

#7 - Fin!! :) Stam? :)

moa
0

# Vilken underbar häst! Berätta lite om den? :D

Paparazzi
0

Nej usch, har så gräslig sits och ingen av hästarna "kan någonting" och sen så har alla andra bilder med hästar i perfekt form och rena gångarter. Men jag klandrar inte mina hästar för  det, de har bara aldrig lärt sig..  Vackra är de Kyss   (Scchh.. säg inget åt Dreki, jag tycker som du Räcka ut tungan)

Matilda
0

#10 Tack :) kan inte stammen i huvudet, kan kolla upp det på måndag, då jag ska ut igen. Men tror inte det är någon toppstam iaf ;)

#11 vem menade du? mig?

Alex
0

Har bara en bra bild på när jag rider, och den är ett antal år gammal… Fast den är .bmp så den går inte att ladda upp här. Så vi tar den andra bilden som existerar, bra bild är det inte och man ser inte mycket av vad det föreställer..:P Men det är jag och Þerna i alla fall, på en luciauppvisning förra året.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Alex
0

Upptäckte att jag har en till från samma tillfälle, där man ser pållen liiiiite bättre. ^^ Dock stillastående, och med en ryttare som håller på att dö av skratt, men ändå. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#14 - #15 - Haha.. Musblackar är ju finast!! ;) Kan du inte göra om bilden till en jpg då? ;)

Alex
0

Nej, men jag såg precis att jag har lagt upp den i en annan tråd här.. så det borde ju gå.. Kan testa. Det är mycket bättre kvalité på bilden, sen kan man ju diskutera innehållet… Det är i alla fall jag och Þerna på en tävling för 5 år sen eller nåt. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Fiiiiiin.. :) Haha.. Vad brun hon ser ut om man jämför med "min" kille.. :)

Alex
0

Hon blir så i vinterpälsen. :) Har tyvärr ingen bra bild på henne i sommarpäls på datorn för tillfället, men då är hon grå i alla fall. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Har inte heller någon ridbild när jag rider Fille än.

Maja
0

#19 - "Min" gubbe är ju riktigt grå.. ;)

gejsa
0

Här är en liten ridbild och dålig, när Elin min dotter sitter på Fille bland dom första gångerna i våras.

bubbelbubbel
0

hihi, vilken frilla har har fille ! ;)
och vilken go tröja elin ser ut att ha ! :)

Maja
0

Så fin han är gejsa!! :D Hehe.. Typisk islänning, det där.. ;) Fin ridbana också!! :)

gejsa
0

Ja, fast han har eksem. *ler*

Tröjan är eg min men hon har tagit den som med allt annat. haha

Men Fille är så himla mysig att rida. Men ska så fort jag får råd i vinter ta bort en hingsttand på Fille. Så nu får han stå tills våren kommer och tinar upp backen. Vill inte sitta och bråka med honom pga tanden.

Maja
0

Han påminner väldigt mycket, utseendemässigt, om en islänning i stallet här.. :) Har du någon närbild/profilbild? :)

Sussi
0

Här är jag på min gumma.

Maja
0

Sussi! :D Iiiiiiiiih.. Haha.. Vilken mysig väg!! :D Haha.. Skön pannlugg!! ;P

Sussi
0

#28 Så du såg den? Vet inte varför bilden har ett så konstigt filformat, tar jättelänge att öppna!

Men visst är hon söt där, men ser hennes vita fläck också som bara breder ut sig mer och mer ju äldre den blir. (skriver dig snart)

gejsa
0

#26# Om du menar min Fille så har jag ett från när han var 1 år gammal.

gejsa
0

Här är ett foto som är taget samma dag i okt när han var 1 år gammal. Bara någon vecka efter detta foto började han att klia sig. Han hade då fått eksem.

Kolla färgen på manen och vad fin den var då.

gejsa
0

#29# Såg också ditt foto efter lång, lång tid. Det var fint.

Maja
0

#29 - Neeej, den gick att öppna direkt för mig.. :) Men jag har å andra sidan bredband.. :) Haha.. Ja, hon blir gråhårig.. ;P Om 2-3 år så är hon väl skimmel?! ;) Hahaha.. Ja, visst, jag sitter här snällt vid datorn och väntar.. ;)

#30 - Han är ju en liten kopia av Skór som finns här där jag rider!! :D Haha.. Tack!!

gejsa
0

#33# Jasså, vet du stam på den ev? Fast bruna hästar är kanske lika varandra. *ler*

Maja
0

#31 - Oj, missade det här meddelandet.. :) Haha.. Nästan lite Hraunar över hans man.. ;) Skùlasons hingst.. :)

#34 - Hmm.. Njae.. Importerad -04 är det enda jag vet, tyvärr.. :)

gejsa
0

#35# Ok, då är dom iaf inte släkt eftersom Fille är svenskfödd.

Maja
0

#36 - Haha.. Det vet man aldrig.. ;) Kanske lååååååååångt bak? ;)

lisette
0

#29 öppna bilden i paint och spara om den till en jpg fil istället!

ronjo
0

En bild på min dotter Sofia och Bjartur.Glad

Dom blev Klubbmästare, den dagen!!!Skrattande

E_hjo
0

nääää va kul!
fin bild!! =)

Alex
0

Juve - Jag hittade en gammal bild där Þerna har sommarpäls..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#39 - Waaaaw.. Grattis till dem!! ;)

#41 - Iiiih.. Älska musblackar!! :D

Alex
0

#42 Japp! ^^ Och där ser du att hon faktiskt är grå också. ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#43 - Jajamen!! ;)

Eraser
0

Jag och Vinur på Sjöberga. Den häst jag brukar ha (Áki) var uthyrd.

Eraser
0

Och jag på Áki (Fuxen). Den andra hästen är Alvar och ryttaren min bästis Lina ^^

Alex
0

Lite dålig bild, men det är i alla fall jag och Snædis i tölt. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Paparazzi
0

Nu kommer några bilder på mig o. Smári som jag inte ville visa då ;D Jag och Smári igår på ett snötäckt orört fält i full galopp! <3 :D

Paparazzi
0

En till! :D

Paparazzi
0

Vi kan inte så mkt än, vi håller precis på att få traven t.ex. Eller, rättare sagt, den har precis kommit, tölten har vi börjatträna och galoppfattning likaså. Formen är inget tala om ;D Men det går frammåt, ifjol vid den här tiden.. Hu! Vi kunde ju nästan ingenting! xD

gejsa
0

#48# Vilken härlig man!! Min har ju ekesem så den hinner inte bli så lång.

Alex
0

#51 Har han väldigt mycket eksem? För med rätt behandling brukar man kunna spara rätt mycket av manen.. Kolla på bilden i inlägg #41. Musblacken, fuxen och skäcken har alla tre eksem.. Och den bilden är tagen i slutet av sommaren. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

#52# Jag har ett bra medel som du vet. Har ju skrivit mycket om det här på ridsport.

Men när han var 1 år och det bröt ut så hann han få bort mycket av sin långa fina man. Den var med rött inslag i också. När han sedan fick man igen så var den mera brun. Visst den är lång men inte alls som när han var 1 år. Har du inte sett foton på honom? Kollade som hastigast om jag hade något foto där man såg manen. Men det var inga bra bilder. Ska väl ta ett foto i morgon kanske så får du se hur han ser ut. 'ler*

Alex
0

#53 Jo det har jag nog hört om nu när du säger det.. Och jag har säkert sett nån bild på honom också, men kommer inte ihåg hur han ser ut så du får gärna lägga upp nån här. ;) Har inte världens bästa minne..Oskyldig

Är han svenskfödd förresten?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Ja, han är svenskfödd. Hans pappa och mamma hade inte eksem. Han fick det hos mig när han var 1 år och 3 måndader gammal. Jag hämtade honom när han var ca 7 månader.

Alex
0

Okej.. vem är han efter? Och vem är hans morfar?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Det har vi tagit så många ggr nu. Han är ju inte reggad som du vet så du känner inte säkert det. Orkar inte hämta papprena nu. Får titta i morgon. ska sova nu är trött.

Alex
0

Ah, sorry. Det vet jag ju nu när du säger det. Ska inte fråga nåt mer nu innan jag har tänkt efter först, och det orkar jag inte ikväll så det får bli en annan dag i så fall. ;) God natt. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#47 - Haha.. Vilket getskägg hon har!! ;)

Maja
0

Dubbelt

Alex
0

#59 Haha getskägg är ett milt ord för att beskriva hennes päls..:P Den är lång och tjock som tusan, och hon fäller som om det vore 30 grader varmt ungefär.. Kan ju säga att hon inte är direkt av den kraftiga typen, utan en nätt häst.. Normalt sett. Det säger väl en del om hur mycket päls hon har..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Haha.. ;) Men andra ord - du töltar på en hårboll!! ;) Haha..

Hmm.. Jag undrar hur Jarl skulle se ut i sådan vinterpäls.. ;) Hahaha..

Alex
0

#62 Efter att ha borstat henne innan (med fleecejacka dessutom…) så var det en hårboll som töltade på en hårboll. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Hahaha.. ;) Jo, det brukar ju bli så.. :P Men du är som mig då.. ;) Smart som jag är så brukar jag också borsta hästen när jag har min fleecetröja på mig.. XP Den drar ju till sig ALLT hår, och ändå lär jag mig inte att jag inte ska använda den.. :P Haha.. Dessutom så har jag fleecehandskar under vintern.. :P Haha..

Alex
0

#64 Hihi, aja, vi är blonda. Inte lätt då. ;) Det värsta är ju att min fleecejacka är svart och grå.. Snædis aningens ljusare..Fundersam Fast med Þerna går det rätt bra. ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Här kan du se manen och hela hästen. En tjej hänger på fille för första gången förra sommaren. http://www.pixbox.se/pic_show_id482082.html

Alex
0

Tack gejsa. :) Så farligt såg det väl inte ut? Visst, kanske inte så lång men den ser ju ut att vara rätt så tjock i alla fall. Och personligen tycker jag bättre om en kort och tjock man än en lång och tunn. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Between
0

#47 shit va fint:)

gejsa
0

#67# Fast å ena sidan såg det ut som en tjock och lång man hästen hade. Det är ju jättefint när man rider och den fladdrar. Min filles man fladdrar med men inte så mycket iaf. *ler* Men man får ju vara glad att han inte river bort hela manen varje år iofs.

Alex
0

#69 Jo, de jag har visat bilder på har både tjocka och rätt långa, men jag tog det som exempel, för jag har sett hästar med otroligt tunn man.. Så har de kliat sig det minsta så får de kala fläckar. Inte värst vackert..

#68 Tack. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Sussi
0

Vad roligt att se bilder på Fille! Han ser mycket fin ut!
Hur stor är han?

gejsa
0

Har du inte sett honom sussi? Han är rätt stor vet inte men ca 138 ev högre. Hans bak är hög än så han är inte färdigväxt än.

gejsa
0

Högre upp på tråden så har jag visat fille förut när elin rider. *ler*

Sussi
0

#72 Jo jag har sett honom förut men på dessa bilder såg man honom tydligt o bra :D

Som min då, 138 torde hon vara.

gejsa
0

#74# Ja, och mig med. *ler*