Använder du skydd på benen?
Använder du benskydd, senskydd, boots, bandage eller annat skydd på benen?
Vilka skydd använder du och när använder du dom?
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Jag använder senskydd på frambenen vid hoppning.
Ibland arbetsbandage vid dressyr.
Jag använder alltid senskydd fram och strykkappor bak, vid i stort sett all hantering av Granda. Hon har dem ej i hagen eller boxen, men annars e dem på.

blandar, beroende på hur mkt tid jag har oxå och vad jag ska göra och hur underlaget är.
skrållans ben är för små för att kunna ha benskydd, strykkappor och annat liknande
men brukar ibland linda benen, men lindorna är oftast ganska för långa så hon har kanske 1-1,5 m långa lindor ;)
Jag har senskyddfram och bakbensskydd bak oftast när jag rider, men alltid vid hoppning! : )
Jag stoppar på Gejsa när vi skal hoppa våra små fjuttishinder, annars får hon runtom när vi kör då det är mycket asfalt just i närområdet och jag vill skydda benen lite då vi i bland får trava över asfaltvägar när vi korsar dom.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Inga skydd på benen normalt, vid hoppning på högre höjder är dom fullt på klädda.
Använder alltid strykkappor fram och bak, eller så lindar jag benen. Anänder alltid boots bak på vintern.

Jag använder det mesta någon gång, haha.
Transportskydd i transport. Stallbandage eller snabbandage i boxen över natten. Lindor vid arbete. Skydd och boots vid arbete eller hagvistelse.
Allt beror på vad det är för häst och vad vi gör.
Har senskydd vid hårdare träning; träna kondition på stubben, vid hoppning osv. Annars kör jag naket.
just nu lindor, men när vi börjar hoppa lite mer så blir det senskydd.

Använder lindor och senskydd.
Har i stort sätt alltid senskydd eftersom han är rätt klumpig och "trampar" lätt ihop. Så det blir ofta senskydd :P
Lindor använder jag när jag orkar (haha xd) vid dressyr alltså :)
#1 …jag använder fleece lindor ibland vid dressyr :)
Skydd på alla fyra, en av hästarna rids med arbetsbandage fram.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Har hästen behov av det så använder jag det. T.ex balltramp, stryksår o.dyl. Samt vid hoppning.

Ingenting än så länge. Slipper gärna. Löshoppat upp till 130 utan skydd.

är lite missbrukare med att köpa skydd=P har 7par framskydd, 4 par bakskydd, snart 2 sett transport skydd pga att dem gamla sitter dåligt, har lite över 22 st lindor^^
Lindar benen vid krävande hoppning..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Senskydd vid hoppning. Och ganska ofta lindor vid dressyr och uteritt.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Alltid senskydd bak vid ridning eller markarbete, han slår ihop och blir väldigt svullen annars. På vintrarva använder jag boots så han inte ska trampa sej..
Sandra
Besök gärna http://vitaunika.com/
Jag använder benskydd fram och bak i hoppning då jag vill vara rädd om hästens ben i fall den skulle slå i elr liknande. Även på uteritter då jag vet att det kan förekomma mkt grenar och stockar som man kan hoppa över elr som ligger i vägen.
Men aldrig något i ondöan :)
That that don't kill you can only make you stonger

Har senskydd fram och kotskydd bak, samt boots fram om hon har tåbrodd som hon har nu. Händer att jag lindar istället om det är torrt väder