Stoppa detta!
Usch, fy fan (förlåt orden men det är hemskt)
vill bara varna känsliga tittare!
det är helt sjukt!!! Jag mår verkligen illa när jag ser detta! Usch!! Stackars hästar!
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

Varför lägger du upp sådant? Tror alla redan är medvetna om hur fruktansvärt illa det är på slakterier i utlandet.
Har inte kollat videon och tänker inte göra det heller.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

till TS, jämfört med vissa andra slakterifilmer var inte detta så farligt. visst trånga transporter men inget skrikandes o sparnandes på hästana utan ett snabbt skoot i huvudet och förde sen ivä kroppen, var tom stora hagar där hästarna gick i innan dem slaktades.
Jag tycker det sår ganska så bra ut på detta slakteriet av det man kunde se i.af. Som sagt hästarna man såg stod lösa i någon form av hagar eller liknande verkade inte stressade och när de tog bort hästarna gjordes det på ett bra sätt och inte heller där var hästarna stressade. Inte heller "föste" de hästarna utan gick lugnt med dem.
Av de som lade sig ner innan de skjöts antar jag de gett lugnande innan för att komma åt och inte skjuta snett (som kan ge katastrofala följder!). Jag tror inte de kolapsade av ren utmatning osv efter som vi dessutom fick se dem stå och äta hö.
Avlivningen skedde på rätt sett - med skott i pannan (alternativt bultpistol) och sedan avblodning. Det kan se hemskt ut då de skakar men det är helt naturligt då hjärnan blockeras och kroppen gör lite som den vill kan man säga. Skottet bedövar och slår ut hjärnan och man avblodar sedan för att de rent fysiskt ska dö men de är som sagt inte vid medvetande då.
Nej som sagt av det jag kunde se på filmen kunde jag inte uppfatta något som hemskt mer än de trånga transporterna, annars helt ok och säkert bättre än de flesta andra slakterierna vi har i sverige.
Hakuna matata!

skulle jag dock någong gång behöva skicka en häst till slakt så kmr jag vara med tills den stund den är död så att ja iaf kan leva med gott samveta att dte ick rätt till. fast min kmr få en fin begravning=P
Tycker inte häller att detta var så hämskt.. Tyckte det såg ut att gå ganska lungt till.
Håller med dom överstående man såg ju att hästarna inte hade NÅN aning av vad skulle hända . Dom trodde säkert bara att dom skulle in i en box och äta hö, och sen visste dom inte mer ;)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Hade jag vetat att hästarna togs om hand på detta vis i sverige hade jag inte haft dåligt samvete om jag dessutom körde iväg dem själv dit.
Men som det ser ut idag (med andra ord inte som på filmen) så överväger jag att göra det hemma på gården och begrava dem eller slakta upp dem om det finns möjlighet vid tillfället.
Hakuna matata!
fyfan får panik av sånt här :(
Ni som ojar er så mycket över detta borde väll inte äta kött då hellre? ;P För kor har det lika (sämre än på filmen) och grisar ska vi inte tala om…
Hakuna matata!
jag fattar inte varför du legger ut denne videoen hva er poenget
Jag äter inte kött.
Inte jag heller, men detta sätt att dö på för en häst känns inte alls fel!
jag tycketr det här såg jättebra ut. kanske inte transporten men det andra. de var inte trångt där de stod och väntade. de var ingen panik och det verkade vara bra folk som var försiktiga med hästarna. jag äter bara ekologiskt kött så jag vet att djuren jag äter har det ungefär så här. de får dö en i taget och det är lugnt runt om när det händer.
hästarna här kommer ju dessutom (iaf de flesta) från bra hem. de ser ju ut att ha bra hull och sådant. så har inte andra slakt djur kan jag tala om. vissa ser aldrig solen…
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Så här avlivas alla våra slaktdjur även hos oss i Sverige. skillnadern att det sker med ett kortare pipa på vapnet. Och hanteras därefter på samma vis som på filmen.
Tyckte det såg lugnt ut, inget av stress eller panik, allt under lugna former.
Jag tycker inte alls detta var en hemsk eller vidrig video alls. Tyckte det såg väldigt lugnt och sansat ut hela tiden. Det är ju såhär det ska gå till.

Kan någon tala om för mig vad de är som är hemskt?
Att dom ryker så är fullt normalt, har ni någonsin slaktat grisar? Dom spratlar och sparkar som bara den precis efter! Kossor oxå,
Jag kanske har en annan syn på de hela då ja är uppväxt med de vi har fött upp och slaktat grisar även får nån gång samt tjurar, jag jagar även! Men vi är väldigt noga med att allt går lugnt och sansat till dom fattar aldrig vad de är som ska hända!
Jag tycker dom sköter de väldigt bra på filmen ser inget som är hemskt och så, visst transporten va ju trång men i övrig såg ja inget fel överhuvudtaget.
Jag tyckte den här filmen var rena barnfilmen gemfört med andra filmer jag sett! Där t.ex. dem stoppar en kniv i nacken på dem osv.
Varför? Varför finns det?
Skulle dem som gör det vilja bli behandlade såhära?
That that don't kill you can only make you stonger

det enda jag blev förvånad över att att de verkade använda ett gevär. gör man det på slakterier i sverige med? trodde att alla använde sig av bultpistol nämligen.
tyckte det var en bra film.
#18 Bultpistol och gevär har ju trots allt samma verkan men ja bultpistol är ju det absolut vanligaste men även gevär med kortare pipa och vanliga gevär förekommer.
Hakuna matata!

Jag trodde de skulle va hur rått som helst och satt med handen för utifall, men jag vart glatt överaskad.
Sandra
Besök gärna http://vitaunika.com/