Maxad C-ponny
140cm född 93. e Anglian Gerald-Wärnanäs Peng. Tävlad LB/LB, säljes som allroundponny mot dressyr. Okomplicerad i all hantering. Trafiksäker
PMa vid intresse
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Ska du sälja din häst??? Detär väl han du berättat så mycket om angående barfotaverkning?

ja han är till salu.
oooj, så du ska sälja peppe nu ändå. varför ?
vi söker ridskolehästar? är det något han skulle passa som?

vad synd att du ska sälja honom.. :/ hoppas ni hittar en bra köpare - Lycka till :)

#7 vi har inte råd med 2 hästar
#8 han passar inte som ridskolehäst… han har varit på 2 st innan han va 6 år och han funkade inte där
#9 ja vi ska göra allt för att hitta ett bra ställe :)

Oj, vad jobbigt! Lycka till! Hoppas du hittar ett bra ställe åt din häst. Har du hittat en ny häst som du vill ha än?

#10 :) så du har hittat en ny ? :) va kul isf! :D

#11 jaa jobbigt är det allt… har inte kollat så mycket efter ny än eftersom Peppe måste åka först.
#12 nope, ingen ny än

okejokej, men Lycka till med allt ;D

tråkigt att du inte kan ha två. men önskar dig lycka till, och att du hittar ett jätte bra hem till Peppe!
har ni två ? eller är det att du vill ha en till, som gör att du inte kan behålla peppe ? det är tråkigt att hästar handlar om så mycket pengar, det gör mig lite sur…
jag hoppas verkligen att du hittar ett bra hem till honom, gå på din magkänsla !

mm det är omöjligt för oss att ha 2…dels finns de ingen stallplats och sen kostar det ju massor. den nya lär inte bli billig..

Peppe, Bidde de en häst eller ponny? =)

det kommer bli en d-ponny som tävlat msv, eller minst placeringar i LA iaf..

Vad trevligt!!! =D
Lycka till med att hitta nån bra köpare!
Jobbigt..:/ Men lycka till med att hitta en bra köpare i alla fall. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#17, jo det gör ju det, tråkigt nog..=/
man blir ju lite lätt sur att inte alla hästmänniskor är födda till miljonärer…det är ju vi som behöver det ;)
men lycka till i försäljningen och i köpet..!

Fick mejl idag från en som kommer från Fillippinerna som ville köpa honom :S aldrig att min häst åker utomlands!!

#24 men oj……nej det hade inte jag heller velat. Lycka till och hoppas du hittar en bra köpare. Hur mkt får man väga för att rida c-ponny?
haha ! det var långt för att köpa en häst, hm. vet inte heller om jag är så himla tokig i idéen att lilla hästen ska flyga eller åka båt hela vägen dit….
till norge eller finland, danmark är ju en annan sak…

Hoppas du hittar en bra köpare och lycka till med den kommande hästen.
(Hade jag varit i din situation hade jag köpt en stor häst för att inte hamna i samma situation om 2-3 år igen- då du blir 18)

#25 det beror ju på hur hästen är byggd och sen längden på ryttaren…men även ryttarens rutin.
#26 ja men jag vill inte att Peppe åker till nåt annat land över huvud taget…jag vill att han ska stanna hos mej 
#27 jag är för kort för storhäst och sen blir de så stor skillnad mellan en c-ponny och häst. sen säger alla till mig att rida ponny så länge jag kan

#28# hur kort är du då peppe? Tycker det låter konstigt om du är för kort. Själv är jag ju jättekort bara 147 cm och har en 158 cm häst.

#29 jag är 160cm och spinkig. när jag ska ha storhäst ska den vara minst 167 och det kan jag itne ha nu. eller kanske rättare sagt, jag vill inte ha det nu för då måsta jag hoppa så högt direkt…därför jag ska ha d-ponny så man vänjer in sig med höjderna och sen är en d-ponny likare storhäst än en c-ponny i själva ridningen.
ärligt talat har jag aldrig i hela mitt liv gått över en bom ens med en storhäst.

ha ha ja jag förstår vad du menar.