Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutbildningträning
Läst 2812 ggr
[vamir]
0

Riddagbok

Är det någon här som för en typ av riddagbok för sin häst/hästar? Om ni gör det, hur lägger ni upp den då? Eller skriver ni bara vad ni gjorde under ridpasset?

:)

Zabbio
0

Skriver i min personliga (läs hemliga ;) ) blogg. Lite om allt möjligt men det mesta blir ju hästarna. Då blir det mest ''gjorde si eller så den dagen, detta och detta hände, allt känns åt ***/jättebra dag!!!" osv :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Mangis
0

Inte lika bra på det längre. Men gjorde förr, skrev vad jag gjorde, vad som gått bra och vad jag måste utveckla.

Elshira
0

Jag klandrar inte de som gör det om man känner för att skriva. Men själv tycker jag bara det är slöseri på tid xD Tycker varken det är roligt att skriva eller läsa andras ridbloggar (eller vanliga bloggar heller för den delen). Såvida det inte är något man kan lära sig av (kanske folk som ger ut tips och trix på hur man gör saker). Men rakt av vad folk gjort och hur det gick osv förfaller mig helt ointressant (A)

Hakuna matata!

ThunderClap
0

Jag har tidigare skrivit dagbok för hand, men skriver nu det på nätet som en blogg istället vad jag gör och tänker kring hästen och en massa övrigt. Funkar däremot rätt dåligt att skriva på nätet ärligt talat, jag överväger helt klart att sluta med det och skriva för hand istället.

Zadeira
0

Jag skriver privat i en liten anteckningsbok ibland om det gått speciellt extra bra eller dåligt, eller om något hänt som jag tycker att jag kan ha nytta av att minnas längre fram eller liknande. Jag gillar att ha specifika saker att se tillbaka på som kan vara till hjälp om man ställs för samma situation igen, eller så att man kan se hur hästen utvecklas. Jag skriver definitivt inte varje gång jag varit i stallet.

Min blogg om Bellman var egentligen rent bara för mig själv för skojs skull, men det har ju gått åt *pip* med att skriva där, så jag uppdaterar den knappt längre utan skriver hellre en liten anteckning i min bok om jag tycker det behövs.

NettanLindholm
0

jag funderar på att börja med det och då för mig själv. Eftersom jag har tagit min nästan direkt från banan kan det vara riktigt kul att läsa om våra framsteg om ett år. Hur det har utvecklat sig o.s.v Glad

Klasselover
0

Jag skriver varje träningspass, nästan varje dag, dock inte ridning utan lek/inkörning och såsmåningom körning.

Tycker det är bra att kunna gå tillbaka och läsa hur det var för en vecka sen, en månad sen, ett år sen och se framstegen :)

www.foljlukas.blogg.se

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Zaphix
0

Vi skrev alltid riddagbok förut. Bra eftersom vi är två stycken och då vet man vad den andra har gjort.
Men det har ebbat ut nu efter sommaren då vi bloggar istället. Lite trist, var kul att kolla tillbaka i riddagboken.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[trollduva]
0

jag har hästens riddagbok i en antekningsbok i stallet,tycker det är kul att läsa i dom gammla antekningarna och se hur man har utveklats tillsammansGlad