Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: stallet
Läst 8011 ggr
lisette
0

värme i sadelkammare

hur varmt har du i din sadelkammare?

vad har ni för element? har sett på några ställen att det ska vara speciella element som tåler dammet osv.

CelsiusT
0

Vi har frostvakt bara. Så det är väl kanske nån plusgrad såhär års.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Peppe
1

vi har nog ca +10-12 grader i sadelkammaren och drygt +18 i fikarummet. har bara ett element. men själva stallet håller ca +4 grader nu när det är såhär kallt.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Chestnut
0

Vi har tydligen precis flyttat "sadelkammaren" till ett utrymme där värmepumpen står =) Har inte varit där själv än men det ska tydligen vara riktigt varmt och behagligt, runt 15-16 grader.

Med vänliga hälsningar
Chess

Kimpa
0

Det ligger på ca 10 plusgrader. Vad det är för element vet jag ärligt talat inte.

Cilla89a
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vanligt element, det går på max och det är väl dryga +5 skulle jag gissa när det är riktigt rått. och runt +10 när det bara är ett par minus, dock funderar pappa på att sätta in ett litet större.
bild på elementet, sadelkammaren är dryga 4*4 meter och isolerad.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Klasselover
1

Har ett fristående element och om det är riktigt kallt även fläkt. Ca 7-8 plusgrader nu när det är kallt.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Moalinn
0

Ingen värme någonstans mer än i "mjölkrummet".
Så det är ju inte många grader varmare i sadelkammaren än vad det är ute nu.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

KaninenWilma
0

Det är jätte varmt i våran sadelkamare i stallet, och det är sköntt:), vet dock inte hur varmt…

LinaN
0

vi har svalare än i stallet men bra mkt varmare än ute. har två element i sadelkammaren/fikarummet så det är aldrig under 10 grader iaf.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Zabbio
0

Har kallstall, men sadlar o dyl hänger i pannrummet med värmepannan. Har funderat på hur nyttig temperaturskillnaden är egentligen för sadeln..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Killen
0

När det är riktigt kallt ute runt 5-6 grader, när det är bara någon minus så runt 10 grader. Elementet klarar av att göra det varmare än vad vi har, men vi får inte för stallägaren. 12 grader i fikarumet har vi iaf.

Vet ej vad det är för element, men det står på golvet.

kissmekate.blogg.se

Caspianowner
0

Vi har en väl isolerad sadelkammare. Runt 15 + grader även vid 20 minus utomhus.

lisette
0

det ska väl inte vara för varmt i en sadelkammare heller. tror nog att 10 grader är lagom. sen om man ska torka täcken får man nog sätta in en kupéfläkt eller dylikt.

[Angel88]
0

vi har lite värme där inne. i fika rummet är det jätte varmt..

emeliekarlssoonn
0

Jag skulle vara överlycklig om vi ens hade en sadelkammare. Suck. Det saknas verkligen ett rum att gå in och sätta sig i nu på vintern. USCH för kallstall!

TovaHult
0

Skulle tro att det är ca10 grader i sadelkammaren i vanliga fall.

AusaBausa
0

kallt i stallet..har ju utebox o sadelkammare i samma utryme så finns inga möjligheter att sätta in element där..då eldar vi bara för kråkorna o  grannarnas katter;-)

Lorita
0

Jag har mina på lösdrift och har fixat så häst prylarna hänger i stallgången och jag binder hästarna i boxarna när jag grejar med dom.

Boxarna används ju normalt inte men på detta sättet kan jag greja med alla samtidigt i stallet om det är dåligt väder, annars binder jag dom ute.

Stallet är inte uppvärmt, innan jag fick lösdrift så hade jag sadlar i ett uteförråd också det utan värme.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

elli-kleo
0

Jag tror att det är ca 8 -10 grader i våran sadelkammare.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Mangis
0

Hmmm. Inomhusvärme i sadelkammaren - det enda som är uppvärmt i stallet. Men blöta täcken är strängeligen förbjudna (snacka om läderdödare) utan hängs i svinhuset. Luktar gosigt sen… Sadelkammaren är även fikarum.