värme i sadelkammare
hur varmt har du i din sadelkammare?
vad har ni för element? har sett på några ställen att det ska vara speciella element som tåler dammet osv.
Vi har frostvakt bara. Så det är väl kanske nån plusgrad såhär års.
Medarbetare på westernridning.ifokus

vi har nog ca +10-12 grader i sadelkammaren och drygt +18 i fikarummet. har bara ett element. men själva stallet håller ca +4 grader nu när det är såhär kallt.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Vi har tydligen precis flyttat "sadelkammaren" till ett utrymme där värmepumpen står =) Har inte varit där själv än men det ska tydligen vara riktigt varmt och behagligt, runt 15-16 grader.
Med vänliga hälsningar
Chess
Det ligger på ca 10 plusgrader. Vad det är för element vet jag ärligt talat inte.

Har ett fristående element och om det är riktigt kallt även fläkt. Ca 7-8 plusgrader nu när det är kallt.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Ingen värme någonstans mer än i "mjölkrummet".
Så det är ju inte många grader varmare i sadelkammaren än vad det är ute nu.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Det är jätte varmt i våran sadelkamare i stallet, och det är sköntt:), vet dock inte hur varmt…
vi har svalare än i stallet men bra mkt varmare än ute. har två element i sadelkammaren/fikarummet så det är aldrig under 10 grader iaf.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Har kallstall, men sadlar o dyl hänger i pannrummet med värmepannan. Har funderat på hur nyttig temperaturskillnaden är egentligen för sadeln..
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

När det är riktigt kallt ute runt 5-6 grader, när det är bara någon minus så runt 10 grader. Elementet klarar av att göra det varmare än vad vi har, men vi får inte för stallägaren. 12 grader i fikarumet har vi iaf.
Vet ej vad det är för element, men det står på golvet.
kissmekate.blogg.se
Vi har en väl isolerad sadelkammare. Runt 15 + grader även vid 20 minus utomhus.

det ska väl inte vara för varmt i en sadelkammare heller. tror nog att 10 grader är lagom. sen om man ska torka täcken får man nog sätta in en kupéfläkt eller dylikt.
vi har lite värme där inne. i fika rummet är det jätte varmt..
Jag skulle vara överlycklig om vi ens hade en sadelkammare. Suck. Det saknas verkligen ett rum att gå in och sätta sig i nu på vintern. USCH för kallstall!

Skulle tro att det är ca10 grader i sadelkammaren i vanliga fall.
kallt i stallet..har ju utebox o sadelkammare i samma utryme så finns inga möjligheter att sätta in element där..då eldar vi bara för kråkorna o grannarnas katter;-)

Jag har mina på lösdrift och har fixat så häst prylarna hänger i stallgången och jag binder hästarna i boxarna när jag grejar med dom.
Boxarna används ju normalt inte men på detta sättet kan jag greja med alla samtidigt i stallet om det är dåligt väder, annars binder jag dom ute.
Stallet är inte uppvärmt, innan jag fick lösdrift så hade jag sadlar i ett uteförråd också det utan värme.
Jag tror att det är ca 8 -10 grader i våran sadelkammare.
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Hmmm. Inomhusvärme i sadelkammaren - det enda som är uppvärmt i stallet. Men blöta täcken är strängeligen förbjudna (snacka om läderdödare) utan hängs i svinhuset. Luktar gosigt sen… Sadelkammaren är även fikarum.