Tips på balansövningar.
Är det någon som har bra tips på balansövningar både när man rider och på marken. Jag har inte ridit regelbundet på ett ganska långt tag nu så min balans är verkligen under all kritik, förr brukade jag tvinga mej själv att rida barbacka när balanslen var dålig men nu är den för dålig för det och ingen av hästarna jag har nu är särskilt lämpliga för det heller.
Utan stigbyglar är det bästa ;)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#2 Tack, jag sökte på balans och balansövningar å det jag kunde komma på men då hittade jag inget, den artikeln var bra!

För att träna ifrån marken så vet jag bara övningar med balansboll eller pilatesboll, har du tillgång till något sådant?
På häst så rekommenderar jag sitsträning på lina om du kan få till det, krävs ju medhjälpare och helst lite stabilare häst. Har man riktigt dålig balans är det inte alltid för det bästa att ta ifrån ryttaren stigbyglarna direkt är vad mina erfarenheter lärt mig, utan att jobba upp bättre balans och sits först för att inte ge spänningar när man sedan tar ifrån ryttaren stigbyglarna.