Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2624 ggr
WhoCares-01
0

Ledade säkerhetsstigbyglar

Kollade runt lite på hööks hemsida och hittade de här.

Finns det någon som har erfarenhet av dom? eller om det finns liknande från andra säljare?

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

WhoCares-01
0

konstigt att länken inte fungerade

försöker igen här

// Alexandra

Elshira
0

Jag vet att folk som haft problem med knäna osv har gillat stigbyglar med denna flexande funktion, dock har jag inte hört något om just dessa.

Personligen skulle jag inte vilja ha det då jag vill att mina skänklar ska vara så stilla som möjligt, men jag har trots allt inte prövat några som liknar dessa då jag sätter säkerheten före (har kwick out stigbyglar som jag är jätte nöjd med).

Hakuna matata!

niare
0

har inte testat just den variaten annars kör jag med ledade stigbyglar , det ger lite svikt i varje steg hästen tar, jättesköna och skona knäna, känns inte lika stumt när man rider, skänklen ändras inte asevärt utan jag gillar dom när jag hoppar ect.

Zaphix
0

Jag har ett par i liknande modell, ifrån Mark Todd. Jag älskar dom, mina knän mår mycket bättre nu.

Men är skeptisk till hur säkra de är egentligen. Är det inte lika lätt att fastna i stigbygeln med dom som vanliga? Eller tänker jag fel?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Klasselover
0

#2 Mina skänklar ändras inte ett dugg i läge med ledade stigbyglar :)

Jag fullkomligt älskar ledade stigbyglar! Har inte just den varianten utan en annan. Jag har problem med rygg, höft, knän och fotleder och det har blivit mycket bättre sen jag börjat använda ledade stigbyglar. Nu har jag bara ont i några timmar efteråt jämfört med förut när jag kunde ligga 1-2 dagar utan att kunna röra mig ;)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

WhoCares-01
0

jo, alltså jag har ju ett par sprenger som jag fick av moster. de är ledade och jättesköna. men jag vill tänka lite på säkerheten också och de  här är ju säkerhetsstigbyglar så… =) det lär nog bli dom

// Alexandra

niare
0

vad har dom för säkerhet? alltså böjer dom sig eller öppnar dom sig? annars är dom ju dom vanliga raka stigbyglar

WhoCares-01
0

de öppnar sig tror jag. men jag är inte säker… det är lite därför jag frågar =/

// Alexandra