Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 4896 ggr
[Alexandrae]
0

Sadlar från ÖB

Som dom flesta säkert vet har ÖoB sadlar. Men har ni känt på dom? Jag har det, tyckte dom kändes "plastiga" och bakvalvet kändes helt ostoppat, kändes bara som att dom spänt ut lädret från längst bak på bakvalvet till sätet :O Skulle aldrig i mitt liv köpa en sadel därifrån! Vad tycker ni?

Cilla89a
0

Skulle aldrig i min vildaste fantasi få för mig att använda en sadel köpt på ÖB, inte bara för att den är ruskigt dåligt gjord och dålig kvalite utan även för att den ser så fruktansvärt obekväm ut, min rumpa är nock värd mer än så ;)
Vet folk som för skojs skull köpt ÖB sadel för att öpnna och se hur den ser ut och stoppningen bestod av lite utav varje, kvistar, löv, tyg, papper m.m, riktigt skrämmande. Även den billiga Kingston sadeln på Börjes är lika dålig.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Klasselover
0

Jag håller med #1, och vet också folk som köpt och öppnat upp.. Hemskt! Skulle aldrig få för mig att sätta en sån dålig sadel på någon häst, ryggskador direkt skulle jag gissa på :s

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Killen
0

När jag var på ÖB´s utsförsäljning av hästtillbehör försökte de få mig att köpa en sadel " De är mycket billiga, ska du inte passa på?" osv.

Nej tack, har redan en bra sadel, "Ja med det är ju rea nu på sadlarna". Tror inte de hade så mycket kundskap ang. hästar, de vet ju inte vad för sadel jag ska ha till min häst och vad jag rider. De trodde säker sadel som sadel.

kissmekate.blogg.se

Zadeira
0

#1, kvistar, löv, tyg och lite av varje? Det låter ju helt sjukt! Jag förstår om de inte är speciellt bra eller så, men att de skulle vara stoppade med sånt låter inte ens sannolikt!

niare
0

aldrig att jag köper en sån heller. vet en gubbe som köpte dom till sina ardennrar för att som var så billiga, men han vet verkan nått om sadlar utan att d var ett bra pris.

Elshira
0

Det finns billiga (2-5000) nya sadlar som är bra, men man måste ju gå på känsla och vad som passar hästen. Men dessa från ÖoB skulle jag inte ens köpt om det så var vanlig stoppning i dem…

Hakuna matata!

jsca
0

hade heller aldrig köpt en sadel därifrån. andra saker går bra. men just sadel, som ska passa och ligga bra. hade jag inte vågat.

Maja
0

Vad kostar en sadel på Ö&B?

Klasselover
0

just nu runt 2-300 kronor, helt sjukt :s

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

lillsandra
0

jag måste erkänna att jag köpt en sadel som jag kommer dela med en stallkompis från öb, vi betalade ca 150:-. vi ska använda dem till våra unghästar, ingen av oss har lust att använda en ny sadel på en häst som ska lära sig att ha en sadel på ryggen. för 150:- så tyckte vi inte att det spelade någon roll om den var från öb eller ej.

kaka1234567
0

oj gud vad biligt kan inte va bra alls ush.

hälst ingen sadel alls i detta fallet.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

jsca
0

#9 jag läste 2-3000 ;P tänkte. f*n, hehe bättre sadel på hööks för 1300 :P  men sen kollade jga igen.. och it maked sence igen :P

lillsandra
0

visst e det billigt. men som sagt med unghästar som ska ha sadel på sig för första gången och kanske rullar sig och håller på vad spelar det då för roll. 150:- e ju inga pengar. har ingen lust att lägga på min helt nya bomlösa sadel på min unghäst som kosta flera tusan och att man sen står med hjärtat i halsgropen ifall han skulle rulla sig med den. skulle han mot förmodan göra det och den skulle bli förstörd så skulle man bli väldigt ledsen, nu har jag en slit o släng sadel som det kvittar om han rullar sig med eller inte.

viktoria91
0

#13 håller med dig, så länge man inte rider med den så är dte bra att ha den som test att ha sadel på sig. skulle dne gå sönder är dte inte hela världen, lite värre med en dyr sadel=)

jsca
0

#13 håller också med , men skulle aldrig kunna rida i den. skitisamma om den går sönder liksom :P

kaka1234567
0

#13.Håller också med skit i om den går sönder.Bara man inte rider med en sådan sadel är de hellt ok =P

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Elshira
0

Jag skulle nog också kunna göra som Lillsandra :) Själv har jag dock sadlar som är i "slängnings skick" eller där de har någon anna defekt som gör att de inte går att använda som invänjnings sadel ^^

Hakuna matata!

lillsandra
0

vi har en hel drös unghästar förutom våra 2 så den lär säkert komma till användning för oss allihopa. vi ska inte rida i dem så det behöver ni inte oroa er för. men hänga lite på dem och låta lite stigbyglar hänga i så de vänjer sig vid sånt med. så för 150:- så var det ett kap, dvs 75:- för mig och 75:- för min delägare.

det jag tyckte va så skumt med dem var att det inte stod någon bomvidd på dem.

jag vet däremot en som har en sådan sadel och rider med den. tom med mamma som inte har någon koll på hästar och dessutom har lyckats bota sin hästrädsla fråga mig om inte sadeln satt lite konstigt på. då är det en väldigt dålig sadel.

niare
0

dock är de ju efter rean, annars ligger ju nypriset runt 1000 kr, vet han som köpte betalde 250 kr och de var 70% rea då

[Alexandrae]
0

#1 säger detsamma, är det verkligen sant att dom är stoppade med kvistar, löv osv? Det låter för konstigt…

Nån som vet vad det är för puckon som tillverkar dom här sadlarna? :S Märket på ÖBs andra grejer är ju typ Horse Pro. Är det dom som tillverkar sadlarna med?

Klasselover
0

#20 - Det är sant att dom är stoppade med kvistar, löv, papper osv.. Märket är Horse Pro..

[Alexandrae]
0

#21 helt sjukt… Man borde ju nästan anmäla dom elr nåt :O