Betforfråga
Hur många dl är 100 g betfor?
Jag har ingen möjlighet att väga det, men tänkte om någon annan kanske har kollat upp det 
jag har inte koll idagsläget, men om jag kommer ihåg kan jag väga imorgon.. men som sagt ska jag komma ihåg det också då…
borde vara omkring 1- 2 dl…
#2 jag skulle gissa på något sånt ja, men lika bra att väga om man vill ha exakt.
Förresten, TS, jag gissar att du menar i torr mängd?
#3 Ja exakt, torr mängd :) Vore supersnällt om du kunde kolla det :) Vågen i stallet funkar inte så bra att väga så lite med :P

100 gram torr betfor = 2 släta dl.
#5, då behöver jag inte komma ihåg att mäta då 
#5 Tackar så mycket :)

#5 nope =) jag tog köksvågen och gick ut! ;)
#7 så lite så!

jag fick 2,5 dl = 100g, jag tarade måttet så det var ren betfor och jag mätte 5 dl till 200g (elektronisk hushållvåg)

tarade? men ditt är säkert rätt, för en elektronisk är ju säkrare än en vanlig.

#10 tarade = jag mätte inte vikten på måttet jag hade betfor i, utan nollade vågen med måttet på först 

aha. jag la betforen i vågkärlet.
jag får 5 dl till 250 gram :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
1 liter väger 330gram, alltså 1kg ~ 3 liter, vilket också betyder att 100gram är 3dl..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#11 Det heter väl egentligen tarerade om man ska vara petig.

#15 du får vara petig 

Jag tycker det låter bra med mellan 2 till 2.5 dl. Beror ju säkert på vilket märke (hur stora spånen är) och hur väl det då blir packat =)
Men betfor är ju inte särskilt farligt om det nu råkar blir en näve mer eller mindre blött heller ;)
Hakuna matata!
Att det blir lite olika för er beror nog dels på olika märken men också på hur det förvaras, hur fuktigt betforen är.
#16 Tack!
(..för att du inte blev sur på mig)
om man har pellets bettfor ta mindre, det blir betydligt mer uppblött än spånbettforn