Nytagen bild på..
mitt kommande föls mamma.
Jag var till uppfödaren idag och hälsade på och så klart tog jag med kameran.
Nu är hon i 7 månaden och nedräkning pågår (som ni kan se på min start sida) för fullt. Det här blir hennes andra föl…
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Oh, vad fin hon är.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jätte fin.
Grymt fin! Har uppfödaren någon hemsida?

Lite kissfläckar som skimmlar gärna har men va sjutton…
Mvh CBA

Jättefin. Lång lugg.

# 3 Nej tyvärr så har hon ingen hemsida. Det är en liten uppfödning med två betäckta ston den här gången. Dom har haft avel i lite större skala men har med tiden avväcklat den lite.
Om du känner till araberna så kanske en hingst vid namn Fynd känns bekant….han var deras avelshingst och tävlingshäst på westernbanorna.
Mvh CBA
#6 nja, jag är inte bekant med Fynd så bara hört det nån gång men jag älskar att se på araber!
CBA: så alltså är den som föder upp din bebis nu Lollo whale?
Vilken fin tjej! Hon ser mkt trevlig ut!

#8- Japp det är Whale, Lollo och hennes mamma Christina 
Mvh CBA
jättefin, men hon såg liten ut?! är det en ponny?

#11 Hon är inte så stor, jag har för mig att hon är precis runt 150 + - någon centimeter. Men det gör inte mig nått jag kan tänka mig en liten häst eller en maxad D-ponny 
Inom western är det inte behövligt med stora hästar, de flesta proffsen sitter på små kusar…inte för att jag satsar på en proffs karriär 
Mvh CBA
Vilken fin liten kuse :D
åh vilken fin!!! är mamman efter fynd, eller är han pappa till "bebisen"
Fynd är ju verkligen fin 
vad spännande.

#12 Mål ska man ju ha,lycka till mvh Linda
#12 nä, det är klart! det passar väl bättre med små o smidiga? Tror 'mitt' halvblod skulle blivit en utmärkt westernhäst, synd bara att ingen av hennes ryttare har varit intresserad…Har dock provat på Working Equitation, och det är väl en slags westerninriktad gren skulle jag tro? jätteroligt hur som helst!

# 14 Fynd är tyvärr död sen några år tillbaks vilket är väldigt synd för han var en väldigt trevlig hingst.
Mamman är efter en amerikansk hingst som heter Gotcha, han var lånad hit till Sverige i 3 år och fick 3 eller 4 avkommor här, varav två blev ston och föddes hos min uppfödare.
Pappan till mitt föl är en hingst som heter Premier och han i sin tur har Kullatorps arabstuteri lånat i ett år från en tjej i England (2005). Premier är efter den välkända hingsten Monogram.
Så mitt föl kommer att få ganska unika gener då det inte finns många avkommor från framför allt Gotcha, men även Premier är ny i Sverige. Nu vet jag inte hur många ston som är betäckta med honom men det är ingen massproduktion.
Mvh CBA
oj, jag har helt missat att Fynd var död.

Det är jätte synd på en sån trevlig häst, men vad jag har förstått så gick det fort och att han inte dog pga sjukdom utan av någon slags olycka….ryktena säger att han blev illa sparkad på pungkulorna av ett sto han betäckte…men det är vad ryktet säger, om det stämmer vet jag inte.
Om jag kommer ihåg så kan jag försöka fråga lite fint nästa gång jag åker och hälsar på hos uppfödaren…jag vet att hans död tog hårt på dom.
Mvh CBA