OT: Semla?
Har du ätit någon semla idag? Det är ju trots allt fettisdagen!
Nej, det har jag inte gjort! Gör det kanske senare, får se! :)

Nope, inte idag, gjorde det förra veckan, 3 dessutom, på samma gång ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Vi blev bjudna på jobbet också köpte jag hem varsin som jag tänkt vi skulle äta nu, idag är enda gånget på året som jag äter semla på av princip
har tänkt att äta en snart, mumms!
Jag är inte så förtjust i semlor, i.af inte de man köper då många av dem brukar ha en så sötsliskig grädde ( min smak).
Däremot "firade" jag med ett paket riktigt knaperstekt baccon och hemmagjord potatismos med smör, grädde, aromat och vitpeppar. Och minst lika glad är jag för det ;)
Hakuna matata!

nej men blev en kladd muffin =)
Japp, fick ett samtal från en kompis för några timmar sen "Du, det är fettisdagen idag, vi måste äta semla!" så vi tog oss en sväng förbi bageriet. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

njae .. här blir det inga semlor idag :/

Servera semlor på "jobbet" och de blev över så vi fick köpa då dela ja med en så ja åt en halv sen hade mamma bakat semlor när ja kom hem och gjort en speciellt till mig utan mandelmassa och då kunde ja ju inte säga nej 
Faaast….semla är inte riktigt min grej en gång om året räcker mer än väl!

nej inte idag, men gjorde förra veckan. fick höra om en ny semla som var av wienerbröd. beställde en sån av en arbetskamrat, men vi får väl se om det blir ngn i morgon.

10# winersemla är jättegott mycket godare än "vanlig# semla om du frågar mig 

jag har ätit både vanlig semla och wienersemla idag. jag vill testa blåbärssemla och daimsemla som citygross i kalmar säljer någon gång också…
#12 - Daimsemla? Har de daim i grädden eller vad är det? :P

#13 ingen aning, det är därför jag vill testa den;P men det såg ut som daim i grädden, men jag funderar på vad de har som mandelmassa, eller om det bara är vanlig mandelmassa. blåbärssemlan hade blåbärssylt eller ngt för det var en mörkblå gegga som syntes under blåbärsgrädden iaf:)
#10-11 Wienersemlor ÄR supergoda..skulle kört inom Maxi efter jobbet i dag o köpt hem t oss men fick veta att dem var slut :-(
Gillar INTE vanliga semlor..så inga semlor här i dag..
fyra styckna faktiskt :)
Jag bakade en kladdkaka istället;o) Mycket godare!
Nej, inte så förtjust i det. Och ingen annan hade andlat hem idag i heller. Så blir inga semlor detta år :)
dubbelt

ltåer som man får testa en wienersemla..
Hämtade barnen från dagmamman och de hade bakat semlor som de bjöd på
.
Jag åt årets första (och enda) semla nyss. =)
Gottgott. Jag är dock inget större fan av mandelmassan. Iaf inte den som dom tillsatt bittermandelextrakt i. den blir lxm, fööör mkt. x]
Nä uch sämlor är äckliga!! fett och sliskigt, bara fastnar i halsen på en…

De bjöd på semlor på jobbet, de är faktiskt väldigt duktiga på att alltid köpa in sådant och fredagsgodis :) Super är även att de faktiskt lägger undan och spar för mer än de som är inne dagtid, så det finns till kväll och natt även.
Jag överväger dock att köpa en godare semla imorgon, är lite petig så åt bara en bit på den sen fick det vara nog.

jag fick ett sms innan att min arbetskamrat har köpt en wienersemla till mig. så imorgon blir det fredagsmys för mig på jobb, är ledig på fredag. =)
usch nej, tycker varken om grädde eller mandelmassa

Har ätit semla nästan varje dag i flera veckor!