Hur hitta bra tränare?
Hur hittar man en bra tränare?
Är ni alltid överens med vad er tränare säger?
Hur har ni funnit "rätt" tränare.

Ja, hur hittar man en bra tränare. Ungefär som att hita en bra partner 
Du kanske känner någon i närheten som har en bra tränare?
Man måste prova olika för att hitta en som passar dig.
Jag är inte alltid överens med min tränare men det går alltid att diskutera sig fram till det man vill.
Det som är viktigt är ju att man själv vet vad man vill uppnå med sin ridning och sätta sig upp mål.
Att ha en tränare man kan diskutera med är jätteviktigt tycker jag eftersom det i slutänden är en själv som skall ha utbyte av träningen.
För att hitta en bra tränare är det nog bara att testa sig fram, åk och kolla på en massa träningar och vara med. Höra sig för med folk som har samma värderingar som en själv vilken tränare de har och åk och koll på nån träning.
Jag har hittat två tränare jag trivs med riktigt bra. En tränade jag för i över ett år innan jag bytte tränare för jag ville få andra åsikter och andra perspektiv. Ångrar inte att jag bytte, men den andra tränaren hade samma värderingar som mig, vilket gjorde det mycket bättre.
Nu har jag ingen tränare, min tränare är borta i ett par månader, men hoppas på att hon kommer hem snart. Behöver henne verkligen. :)
Och hon är verkligen rätt för mig just nu, har hjälpt mig med mycket och öppnat nya vägar.
Är inte alltid överrens med vad hon säger, utan vi kan prata om det och hon har alltid grundade svar, så ofta blir jag ändå övertygad.. :)

Hör med hästmänniskor du känner runtom kring dig, vilka dem tränar för, vad dem tycker om tränarna m.m
Jag har en fast tränare jag tränar för en gång i veckan, sen brukar jag hitta någon ny att träna för då och då, t,ex föreningen jag är medlem i brukar bjuda in lite olika tränare då och då, tycker det är viktigt att se hästen ur lite olika synvinklar, annars blir man lätt "hemmablind" om man bara har en tränare.
Den tränaren jag tränar för regelbundet hittade jag via föreningen, och dels genom Brimads förra ägare som berättade att det var hon (tränaren) som ridit in och visat Brimad på 3-års, så det är lite kul att hon följt honom från början :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Just nu rider jag inte aktivit för någon tränare, pga av ej någon häst som är igång.
Jag har hittat mina tidigare tränare via kontakter, internet eller att de kommit till stallet jag står i/stall i närheten och provat mig fram till vilka jag gillat och inte och valt att ta fler lektioner därefter.
Jag är i stort alltid överens med mina tränare, annars skulle jag ha mkt svårt att ta instruktioner ifrån dem. Jag måste känna att jag kan lita på att de vet bättre än mig, så att när de säger något kan jag direkt handla på det. Skulle jag tvivla på dem och tänka igenom precis allt de säger hela tiden skulle det aldrig bli någon ridning sked för min del.
Jag tittar på olika tränares lektioner, provar en eller två gånger.
Red för en tjej en gång, men hon var för mjuk i sättet för mig. Det blev liksom mjäkigt och så försiktigt.
Sen har jag ju ridit för en instruktör som fick mig att känna mig fullständigt värdelös och all kritik jag fick vart så pass hård och ickekonstruktiv att jag var på väg att lägga ner ridningen helt för ajg var så "misslyckad".
Medan den jag rider för nu hon är lagom mjuk i sin kritik för att man inte ska känna sig körd i skorna utan man kan ta den till sig och försöka ändra på det som är fel men hon belyser samtidigt det som är jättebra, och hon är tillräckligt hård så hon får en att våga mera. :) Så jag hoppas det fortsätter i den stilen.
men jag tror på att hitta en instruktör som man känner att man kan kommunicera med. utan en tvåvägskommunikation så utvecklas man inte ordentligt.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Har en bra tränare, men hon bor 10 mil bort och har inte riktigt tid längre :/
Känner en jag vill ha som tränare men han bor i Österrike och reser väl runt europa i vart fall och undervisar, så det blir niog svårt x)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

jag är nöjd med min tränare. finns inte så jättemånga att välja på här så jag har varit och kollat när de få hållit lektion samt lyssnat på vad andra säger.
jag har hästen uppstallad i min tränares stall så såklart finns det saker vi inte är överens om. vi har ganska olika syn på hantering och skötsel, men hon låter mig sköta och fodra min häst på mitt vis ändå. men ridmässigt är vi överens och det är ju huvudsaken! =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Jag rider ju inte, men vi har en tränare som hjälper oss från marken med NH-tänk och åt det hållet.
Vi hittade henne av en slump, hon höll ett föredrag i hästbutiken när vi skulle inhandla utrustning åt pållen. Vi tänkte på samma sätt i grunden visade det sig under föredraget och när vi körde fast kom vi att tänka på visitkortet vi fått av henne. Ren tur med andra ord.
Hittils har vi inte kommit så långt, men vi är överens helt klart, de vet vad vi vill ha ut av träningen och vad vi har problem med. Eftersom vi tänker på samma sätt är det aldrig problem med att vi inte förstår varandra.

jag har gått på rekommendationer de få gånger jag tränat på äldre dar.
tränare ett är verkligen en hård militärisk kvinna som inte spär med orden. men när man gör rätt så får man höra det. vill verkligen rida för henne, men henne måste man köra o hämta och det blir så omständigt. kan iofs rida för henne i ridhus, men när ska man hinna det då?? lasta o köra själv är inget alternativ för mig.
tränare två var totalt värdelös. hennes sätt att behandla hästar och testa saker var verkligen itne vad jag stod för. så det blev två gånger som jag red för henne.