Maskerad-Hoppning.. AKUT!
Heeiijj Alla som kollat in ;D !
Snälla, Snälla! ni måste hjälpa mig ;S!
Det är maskerad hoppning snart och jag vet ej vad jag ska klä ut mig till ;O! Har ni några tips ?? det kan vara vad som helst !, men det ska förknippas med häst .. ex , pippi xDD! och det kan gärna ha med Halloween att göra (; SNÄLLA HJÄLP!
Du kan ju klä ut dig till pippi fast i läskig halywean form.Hon hade strupor i typ röt gult och ena i rött.Istället för de kan du ta en svart strumpa och en grå svart mm.Du kan köpa pippi hår och spräga med svart hår sprä som går att ta´bort efter att tvätat de mm.
mycket smart ;O Taack så jätte mycket för iden :D! Det enda problemet med pippi det är att…. jag har en brun häst xD! + att vad kan man använda för slags spray för att spraya hästen ;D??!
Fler förslag (:?
Sen skulle du kunna sätta ¨på en häx hat på hästen och skära hål i haten åt hästens öron.
http://www.hillevi.se/ronja/bilder/ronja_halloween_2003_2.jpg
Fux är ju helt klart en pumpa! En grön mössa över hjälmen och orange tröja med ett läskigt ansikte målat på magen
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

kom att tänka på dessa läbbiga ryttare i sagan om ringen!
Tack för alla förslag (: jag har lite problem med hästens färg barah xD!
Fler? (aa)
Huvudlöse ryttaren? Haha, nejdå men kanske en död jockey eller något?
Aut viam inveniam aut faciam
EN HÄNGD RYTTARE :D
Nu delar jag med mig av en utklädnad jag har planerat att ha vid halloween show.
Man tar ett rep och gjör denna ögla som man använder sig av där man hänger sig. Sätter den runt halsen och låter lite rep hänga löst "den som brukar knytas fast i taket". Sedan målar man sig vit i ansiktet med lite svart/grå sot runt ögonen. Lite slitna kläder. Eftersom jag skulle haft cowboy/westerninspirerat tema skulle jag använt mig av slitna jeans, och flanell eller vanlig rutig skjorta men du kan ta det du känner för förståss. För att sedan sätta lite karaktär på utklädnaden skulle jag ridit som om jag hade haft bruten nacke och haft en"död" blick. Men det kan bli mycket svårare att koncentrera sig då, speciellt om man har en häst med lite fart i.
Får man använda sig av egen låt skulle jag använda mig av Johnny Cash - Highwayman, som just börjar med att det handlar om en hängd "highway"man.
thiiii tack för förslaget (; fler snälla ;D?
sååå nu har jag tävlat ;P jag valde faktiskt inget av altenativen ;D jag var ängel (A) Och vi kom 1:a i 80cm 2:a i 70 cm och 3:a i maskerad tävlingen :D! Älskar diiih min lilla b-ponny ;** PussPussPåMulen :* <33
Roligt, grattis. Har du några bilder?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag skulle oxå villja se några bilder : )

Detta hittade jag på i fjol, gör ngt liknande men att du är det gröna skaftet…,
Foto. Carthorse
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#13 Det var ett tag sedan tävlingen var… ;)
Hakuna matata!