Tillbehös säljes!
Saker som säljes:
Priserna är diskuterbara. Be om bild på något, orkar inte lägga in alla nu. Har nästan bild på allt, och de jag inte har på fixar.
Inridningssadel. Stl 16 och vid bom, stigläder, stigbyglar och vojlock, 500kr
Syntet dressyrsadel, märke Stigma. Stl: 16 och normal bom, passar även rätt hög manke. Ca 5-6 månader gammal, pedantskött. Säljes komplett med 2 gjordar 60 och 75 cm, syntetläder, byglar och 2 schabrak. Ett rosa med broderad häst och ett blått , ger bra sits, perfekt ponny sadel, 2000kr
Svart allround sadel, märkeslös. Djupt säte. Underbar sadel, ger dig en bra sits. Lite kantstött på bakvalvet. Komplett med vojlock, läder, säkerhetsbyglar och lädergjord med resår i ena sidan. 1800kr
Äldre rödbrun tysk hopp/ allround sadel. 17,5-18 troligen smal bom och hög manke. Mycket skön sadel att rida i. 900kr
Brunt träns stl F, aldrig provat eller använt, vacker dekor på pannband och nosgrimma i vit söm. 250kr
Brösta stl ponny, svart och blå resår (hoppbrösta) ej använd 80kr
3-delat eggbett ej använt stl 12,5 200kr
3-delat rosa smaklöst gummi bett, provat 1 gång stl 12,5 180kr
2-delat tjockare bett (ihåligt) stl 12,5 80kr
2-delat smalt bett 11,5 100kr
Mörkblått allround schabrak med vit kant, använt ca 5 ggr, stl F 100kr
Svart sammets allround schabrak med guld kant använt ca 5 ggr stl F 150kr
Benskydd fram röda stl F, provad 1 gång 180kr
Benskydd bak svarta stl cob (stora) använd 2ggr 60kr
Benskydd rosa fram+ bak, stl F 200kr
Benskydd jackson fram+ bak. Fram med ludd i, bak med gelé. bara provade, men fel stl. står S men är mer som XS eller XXS. passar från A- ponny till liten C-ponny, super snygga 350kr
Boots rosa, lite solblekta. Stl M (stora) ej använda. 2 par 60kr
Magplatta, svart använd 4 ggr 180kr
1 svart vanlig tyg gjord stl 135 80kr
2 nya tyg gjordar stl 130 100kr st
1 anatomisk gjord stl 130,med resår på båda sidor, svart. använd ca 3 ggr. 250kr
1 svart anatomisk gjord stl 130, resår ena sidan använd ca 5 ggr 200kr
1 rosa sadelgjord stl 120 använd ca 15 ggr, 120kr
1 svart tyg gjord med resor på båda sidor använd, 120kr
Longerlina i anti slip material, typ vävribb gummitygel aktig. använd 1 gång. 8m lång, 100kr
Syntet kapson, bara provat 1 gång, stl Cob 350kr
Askrosa benlindor i fleece aldrig använda 100kr
Grimma rosa stl F provad 1 gång 50kr
Grimma rosa/orange stl F grimma provad 1 gång 50kr
Grimma röd/beage randig stl F provad 1 gång 50kr
Vackert panband brunt med guldfärgad kedja och vita stenar aldrig använt 150kr
Priser kan diskuteras, eventuellt byte mot andra saker i Ponny/ Cob.
Sickas mot frakt
Finner ni något av intresse pm:a eller säg till i ett inlägg.
PUTT?
Ingen alls som är intreserad?.. som sagt det går att diskutera priserna..
Jag kanske har missat det, men vart finns sakerna? :)
Vad är en inridningssadel?
Medarbetare på westernridning.ifokus
#3 Jag vet inte om det är ett egentligt ord… men vi har i.af 2 inridningssadlar här hemma! :D En till små hästar/stora ponnyer som är en gammal "skabbig" sadel och en fin sadel men som bommen tyvärr blivit sned på.
Dessa använder i.af jag när de ska sadelvänjas då jag förutom att vänja dem vid att lägga på/av den låter dem stå små omgångar med den på eller longera/låta dem springa löst i paddocken och "känna på" hur det känns att ha något på ryggen samtidigt som man springer.
Och efter som dessa sadlar ändå är värdelösa så gör de inget om de skulle dra in den i väggen eller råka rulla sig med den!
Om det är samma sorts "inridningssadel" som TS nämnt har jag dock inte en aning om, men detta är våran variant :)
Hakuna matata!
Haha, varför ska allt vara rosa?
Jag är halvfoder värd på min syrras häst och vi bråkar
om vilken färg vi ska ha på hästen.
Jag vill blå och syrran vill rosa.
hade tänkt att köpa så mycket blått jag bara kan hitta
sålänge det inte är jätte dyrt då.
Men nästan alla saker är ju ROSA nu förtiden
Tycker jag iaf 
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#4 Så en "inridningssadel" hos dig är en sadel som du näst intill kaserat?
Låter ju inte riktigt som att TS skulle menat det, men man vet ju aldrig var ju ett lågt pris =)
#6 Tja hade jag ingen inridning sadel så hade jag defenitivt skaffat en… Vem vill sadel träna med sina finsadlar (i.af på det viset jag gör) ;(
Hakuna matata!
#7 Okej, ja då är det kanske det då..
Jag sadeltränar med min "finsadel". Har bara mina två ordinarie sadlar och när jag vande in min unghäst hade jag bara min fina custom-sadel. Men å andra sidan så spelar det ingen roll så som jag lär in det =)
Kan säga att inridningsadlen går att använda som vardags sadel med. Den är bara inte så vacker att titta på. inget fel på bommen ialla fall. stoppningen e oki och stroarna med. Jag menar att man kan använda den som inridnings sadel, asså typ hästen första sadel, när man börjar rida lite smått. Det är ju ingen tävlings sadel. Den har lite klösmärken och är kant stöt på bakvalvet, och en liten söm har släppt , men den går hur bra att rida i som hällst. Köpte den till min Granda först då ja ändå inte ska tävla, men den vart för bred. Den e skön arr sitta i.
#5 ja smaken är ju som baken, dvs delad ;). Jag gillar rosa för att det retar folk, särskillt ännu mer eftersom jag är 21. hihi men nu hadde min polla bara S på skydden inte F.
#2 hur menar du?. Jag lägger inte ut en massa bilder som det står, utan man får säga till så lägger ja ut bilder på det man vill se. det tar sån tid att lägga ut alla bilder..
Sakerna finns i skåne (Annelöv eller i Asmundtorp/Tofta)

är intresserad av magplattan, vilken storlek är den och har du någon bild?:)
#9 Jag undrade bara vart sakerna finns :P
Tyvärr är skåne för långt bort.
PUTT!!
PUTT!