Leksaker i hagen?
Hej, undrar vad ni har för leksaker i hagen till era hästar. Om ni alls har leksaker förståss.
Om ni inte har leksaker, är det för att hagen är stimulerande och bra endå eller behöver hästarna inte det, eller har ni helt enkelt inte tänktpå det innan?
Berätta och motivera =)
-------
Sommartid har vi inte leksaker för då är det roligt endå i hagen. Men nu när det bara är massa snö så blir det lätt lite tråkigt i vinterhagen (den har bara lite berg å så, inte så mkt träd å buskar å annat). Jag lägger in grenar som dom kan tugga på och släpa omkring. Har även lagt in lite vedträn och vanliga plankor som dom biter i. Sedan har jag lagt in en "boj/rund fänder" som dom leker med. Anledningen till att ajg började lägga in saker var för att hästarna visade tecken på uttråkning och började äta på saker och ting. Nun är dm har tillåtna saker att äta på och leka med så håller dom sig till det.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Nej, har inga leksaker till hästarna. De har varandra, och stora ytor att röra sig på. Gräs under sommarhalvåret och får hösilage i hagen under vinterhalvåret. Så de behöver inga leksaker då de har annat att pyssla med. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
har världens tråkigaste hage..inga stenar eller träd där alls så nu när där är så mkt snö har dem en julgran att leka med och 2 plasttunnor att leka med o just nu har dem hittat på en ny rolig lek..att sprida ut höet i hela hagen..JÄTTE kul..NOT!!
Inget behov av leksaker, stor hage med fri tillgång till hösilage. Är mestadels skog i hagen, så de har träd och en massa annat att pyssla med om de vill.
Slänger ibland in min yogaboll som hästarna brukar jaga och leka med, men under uppsikt eftersom den inte är gjord för "hästlek", inte så tålig..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Där min häst står är dom en flock på 6 st unghästar, och en äldre herre, så dom leker med varandra.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Inga leksaker då hästarna leker med varandra. De har stora hagar med kuperad mark och träd (mindre skog).
Nu på vintern springer de dessutom extra mycket och jagar varandra dels för det är roligt men också för att hålla värmen.

inga leksaker här heller. behövs inte. dom trivs med varandra :)
Sommarhagarna är kuperade med skog och sten och fria gräsytor, så där klarar de sig.
Vinterhagarna är platta utan varken träd eller sten, så vi kastar in stora granar de kan klia sig på och äta av barren och barken.
Vi hade en fotboll till Bellman i hagen. Sen stal hunden den och tog kål på den, så sen dess har vi inte haft något speciellt att leka med.
Han leker däremot med hönorna ganska bra då de gärna nu på vintern bor i hans skjul.
Roligt att höra hur ni har det =) Själv har man en häst (faktiskt den äldre som är 13 år) som har otroligt mkt överskottsenergi. Hur mkt man motionerar och aktiverar honom mentalt så finns det alltid mer som behöver ut. Han springer ju och leker i hagen och försöker dra med unghästen (3½ år) men det räcker inte. Han skulle behöva ha sådana där pussel som finns till hundar eller liknande så han får stå och plocka med något.
Mina hästar har fri tillgång på ensilage och dom går på lösdrift, men det hjälper inte =) Det är ju tråkigt att bara stå där hela tiden.. Stänga in honom i en box går absolut inte, så det är tur han hamnat här så han kan gå ute.Hamnar vi i någon period som jag inte hinner rida så mkt så blir det hela nästan ohanterbart. Då förstör han helt enkelt inredning m.m. Trots leksaker.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Jag har två hagar vintertid antingen står dem i en mindre grushage (vid plusgrader, mjukt i marken och regn) och då har dem fri tillgång på grovfoder samt grenar.
När det är minusgrader och hårt i marken står dem i 1 ha stor hage med gräs, och då har dem fri tillgång på grovfoder, finns grenar och träd naturligt att pyssla med samt gräs att pilla med.
Sommartid får dem enbart bete.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Såg idag i hagen vad min häst har för leksak. Flärpen på en annan hästs grimma. Den bet han tag i och skakade upp och ner.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Vi slänger in pinnar att tugga på och de får halm nu under vintern.