Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1744 ggr
Linnea
0

Dåligt bettutbud?

Letar efter ett tredalet fullcheek till min ponny. Kan säga att det är inte det lättaste.

har över 30 e-butiker bland mina favoriter, tror inte att nån av de hade det jag sökte.

Vanlig tredelade bett finns det gott om, mässing, rostfritt, platt mittdel, rund mittdel mm mm.

Väldigt många av butikerna har nästan bara sprengerbett dessutom. Jovisst dom är säkert jättebra men vill jag köpa ett bett för 900-1500 kr? Nej. Dom hade ett tredelat fullcheek för 1589kr (?!?!). I rest my case..

Visst jag måste inte ha ett fullcheek, det går egentligen med ett vanligt tredelat men då ska det helst vara lite koppar på det.. Det är också svårt att hitta.

Så vill jag ha en polypad med men det verkar var ont om återförsäljare till dom, den enda jag hittar har inga bett alls… Hööks har nån kopis men frågan är om den är lka bra? Så har dom ju inga tredelade fullcheek heller..

Är det lite dåligt utbud eller är jag bara kräsen?

Har ni något förslag på bra webbutik? (Såvida jag inte redan har den bland favoriterna..)

Skynda långsamt så går det fortare.

Alex
0

Är det ett sånt här du söker?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Linnea
0

Där fanns ett! En av få webbutiker jag inte redan har..

Elshira
0

Jag vet att Coralle i Uppsala har det, även i putte storlekar!

Hakuna matata!

Nitro
0

http://www.frtab.se har också fullcheekbett, kostar 240kr!

De har även en pad som jag köpt, det är inte en poly men den fungerar lika bra om inte bättre. Minns inte vad den heter.

Linnea
0

Tack alla! Ska kolla in dom!

Linnea
0

#4 Menar du en Alcapad?

Nitro
0

#7 Kanske den heter! Jag minns inte riktigt, men vi bad personalen om hjälp för jag behövde något tjockt, tryckutjämnande under montésadeln och då rekommenderade de den.

emeliekarlssoonn
0

CityGross har tredelade fullcheck. Jag köpte ett där själv. :)

Linnea
0

#8 Ja den ser tjock ut iaf..

Här är den

Linnea
0

#8 Eller den här..

Nitro
0

#10 Den är det nog! Ser tjockare ut på bilden måste jag säga. Ska se om jag kan rota fram en när den sitter på mitt russ.

Nitro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild när den sitter på.

Linnea
0

#13 Ja den är det! Får nog ta och beställa en sån.