Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1407 ggr
Sofia_Schultz
0

Lön - ponnyridning

Jag funderar på att söka jobb som ponnyridnings"ansvarig" på en djurpark i sommar. Någon som kan tänka sig vad man kan tjäna? Jag ska alltså inte bara vara "den som går med hästen" utan även ta hand om hästarna i stallet, in- och utsläpp, fodringar mm. Ska väl tillägga att jag är 21år, jobbat mycket med hästar innan och läser till djurskyddsinspektör.

Någon som har erfarenheter eller nåt att berätta? :)

SitaL
0

Ursäkta om jag jag bryter tråden lite,men hur läser man till djurskyddsinspektör? Vad läser man då? nyfike, då det är något jag skulle kunna tänka mig!

lisette
0

vilket tillfälle om du kan få jobb där!

timlön baseras väl förmodligen på avtalen de har. men det lär väl inte vara så högt.

jsca
0

jag hade okcså kunnat tänka mig djurskyddsinspek. : )
så berätta gärna ! :D länka någon hemsida med krav för att söka också om du har det på lager :D

Lorita
0

#0 ta kontakt med facket men skickar du in en ansökan så skriv ingen lön där utan ha med dig lönespannet när du kommer på intervjuv

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Sofia_Schultz
0

Tack för alla tips! Ingen som har erfarenhet av liknande arbete?

Jag läser till "miljö- och hälsoskyddsinspektör" på Lunds universitet www.miljovetenskap.lu.se och kan VERKLIGEN rekommendera utbildningen! Dock är den inte så djurskyddsinriktad utan mer mot miljöhållet. Däremot kan man alltid läsa kurser på distans från tex SLU eller Linneuniversitetet som har fler djurskyddskurser, dessa kan man sedan räkna in i sin kandidat- eller masterexamen.

Fråga gärna mer om ni vill veta! :)

Sofia_Schultz
0

Putt! Ingen som har erfarenhet?! :)

jsca
0

lunds universitet i helsingborg eller i lund? :)

sus-sharon
0

Annars är Etologi och Djurskyddsprogrammet som klippt och klistrat för de som vill bli djurskyddsinspektörer.

Allt fler länsstyrelser som rekryterar efterfrågar, och anställer, dessutom studenter från EoD.

Etologi och Djurskyddsprogrammet ges vid SLU i Skara.

(förlåt kapningen)

medarbetare på djurskydd.ifokus

Sofia_Schultz
0

#8 I Lund! Världens bästa stad :D

Zadeira
0

#10, jag bor i Lund!

Mille
0

Som djurskötare har man ju ca 100-120/tim i din ålder, plus sem.ers. och helg-ob, så någonstans där hade jag nog siktat in mig på. Beror på vilka tider det är och hur mycket ansvar.