Bilder

fina pållar:D
mm, jag saknar henne som bara den.

fina :)

Varför blev hon avlivad då?

min sötis Jenca:
#5, Gejsa, hon hade stora problem med sina bakben, de svullnade och varade sig och var hemska, så hon led väldigt mycket det sista halvåret. När sommaren sen kom fick hon kolik tre gånger, och då var det snällast mot Hettan att låta henne slippa lida mer.

Usch då. Varade benen. Hade hon sår på dom eller vad hade hon för sjukdom? Bara allmänt intresserad.
Jag vet inte riktigt vad det var, men ibland svullnade de upp så att huden sprack, sen rann det var ur dem. Inga sår som skapade problemen, utan såren kom pga sjukdomen. Vet inte vad det var, tror inte ens veterinärerna visste, men troligtvis var det pga att hon skadade sig under sina tävlingsår, fick operera benen och sen blev hon aldrig helt frisk. När hon sen blev lite äldre (fast att 14 inte är särskillt gammalt) återkom problemen..

Vad otäckt att huden sprack av svullnaden. Usch vilken värk hästen måste ha haft.
Ja, ibland bara stod hon i boxen med huvudet i hörnan och vägrade röra sig, andra dagar var benen normalstora och var fullt ridbar och mycket pigg och lycklig… men jag är rätt lättad över att hon avlivades, för så som hon led mest av tiden var hemskt att se.

här är min sötis bosse