står konstigt med benen?!
hej
jag undrar varför mitt varmblod står så konstigt med frambenen.hon har dom under sig,dom lutar bakåt under sig….
vad kan det bero på??nån som vet.kan det bero på att hon gått på trav eller nått??
mvh anna

Framtung?
Ingen aning faktist.

avbelastar bakbenen?

Det troliga är att hon har en kroppsbyggnad som gör det bekvämt att stå så det händer att alla hästar flyttar frambenen bak när dom vilar. Har du någon bild så man kan få se om det är mycket?
hur lägger jag in en bild då??

Under ditt inögg (när du skriver det) Har du en rad där det står, Bifoga fil: sedan bläddra. Tryck på bläddra så kan du väla fram vilken bild du vill visa.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Eftersom varmblod är endast framavlade på prestation och att springa i trav fort och aldrig på exteriör så kan det bli sådanna avikelser.
Så länge din häst inte får problem med gallor mm så är det nog inga förhinder att fungera normalt iaf.
mvh Linda

Det var värst. Har aldrig sett en sådan häst som står så där.

Har heller aldrig sett någon stå så. Men gör hon alltid så? eller var det något som hänt bara ibland?
Kan ju vara hennes sätt att vila.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Hennes kroppsbyggnad tyder på att det är bekvämt att stå så. Det ser ut som hon breddar bakbenen rejält när hon ska trava fort. Har hon gått på banan och hade hon bra tider?
här kommer en bild till.ja hon har gått på banan..men står inte tiderna på travsporten,för jag har ingen aning vad hon har haft för tider.dom har även tränat galopp med henne.

Hmm, ser ingen bild. Är det fler än jag, eller har jag knas med min dator?
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
det är min dator som är knasig,det blir jätte segt så jag kan inte visa nån bild……

#13 Gå in på STC och sök på sport info så ser du tiderna.
mvh Linda
hej igen.
på rekord stog det=19,0m 19,1ak 18,2am. måste vara dom tiderna va??hon har gått på trav från år 96 till år 02.
mvh anna

Ja tiderna var ju inte de bästa tyvärr..
nej jag vet.fattar inte varför hon varit me på trav ens???förstår inte heller varför dom tränat galopp med henne när alla säger att man inte får tävla i det??

Ganska vanligt att man galopp tränar travare många stärks av det, inget konstigt att galopp-ridträna en travhäst i träning (förstår mångas missuppfattning
ok.så då kan det vara därför hon är så het också då?

-Nej det tror jag inte har någonting med saken och göra utan kanske mer att travare i regel har ganska bra grundkondis och kräver ganska hårda pass.
mvh Linda