Frisering av långa manar
Hallå. Nu när jag och Lykka ska ut och tävla lite så vill jag ju sätta upp hennes man för ett prydligare intryck :).. Men allt jag gör åker ut så fort hon rör på sig :(..
Brukar göra en sånhär, men vad jag än gör så sitter den bara tills dess att hon börjar gå :P.. --->
[
Eftersom att det är hoppning vi ska tävla så behöver jag ha något hållbart :)
Hon har man på hela sidan på vänster och på halva på höger.. Det är dock jättelätt att lägga över allt till vänster
Tips!?
Fisknät är ju oxå snyggt men det kanske åker ur lätt?
MAndysan - skulle mn knoppa henne skulle de bli stora som fotbollar ;). Jag vill ha något prydligt som ligger vid mankammen,,

men du kan inte kleta gelé över flätan då ? :) elr hårspray ? ^^
Jo, Gelé har jag också funderat på.. Men spray skulle hon DÖÖ av rädsla av om jag sprayade ;).. Knappt man får ha glansspray i manen för henne

du får testa om gelén funkar på henne :D hm, okeey, knepigt.. synd att man inte kunde hälla sprayen då ? ^^

För fanns det hårspray i plastkuddar som man fyllde på en sprayflaska, vet inte om det fortfarande finns sådana "kuddar",
Om det finns så är det ju en lösning på ditt problem…du kan badda på sprayen.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Bebbe - Ja, vore ju perfekt :)

men du, hon är ett kallblod och har lååååååång man. låt den vara så, det är vackrast på en vacker häst! =)
Lisette - Jo, men den är ivägen när man hoppar.. När man ska korta tyglarna får man ju bara tag i manen ;P

Jag tycker hon ska ha utsläppt!! Kan du inte bara göra ett par vanliga små flätor som hänger rakt ner ungefär där du har händerna?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
haha, du kan hoppa och hålla i manen istället ;)
Tycker att det ser bättre ut med uppsatt man..

#9 äsch pettitesser, du såg väl alec i svarta hingsten? ;)
Lisette - Jo, men ändå :P

tycker att fisknät är snyggt på långa manar.
Om du använder glansmedel i manen så sluta upp med det nån vecka innan tävling, för ananrs blir det superhalkigt o går upp ännu enklare. ^^
Det du kan göra emd en sådan där kallblodsfläta är att du antignen sätter en ny gummisnodd var 5cm och flätar vidare, ny snodd osv… Då sitter den stadigare.
Anant alternativ är att du sömmar fast flätan med hjälp av ett grovt garn i samma färg som manen. och en stoppnål med rundad spets så du itne råkar sticka hästen ^^
Så gör flätan, ta sedan och sy fast den med stygn runtom och tvärsigenom flätan o se om det sitter bättre då….
annars så fläta kallblodsflätan i korta sektioner för då går den inte upp på samma vis….. *funderar vidare*
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
LinaN - Jag använder sällan glasspray i manen… Men jag ska testa med att sätta många snoddar :)..
#0 Jag brukar också göra en såndär fläta på Windy (tinker) när jag ska rida och de brukar oftast hålla, men ibland gå upp. Jag har kommit på att de oftast sitter bättre om man gör den på den sidan av halsen där manen inte ligger naturligt…
Prova att lägga den på andra sidan, ett annat knep kan vara att medan man flätar så "drar" man den framåt ibland så töjer den sig lite och när hästen rör sig sen så är den "van" att bli töjd och går inte upp… *mycket oförståeligt*
Hoppas du förstod nåt iaf ;)
Jaja, hon är VÄLDIGT tjock på bilden
Men hon e smalare nu!

#18 Guuuuuuuuuud va söt!!!!! =P
Hon ska ju ha utsläppt! Så extremt mycket ivägen kan den väl inte vara..:P Snälla nån, har du aldrig sett islandshästar tävla nån gång? Minsta lilla onaturliga i manen/svansen så blir man diskad. Inte är det nån som klagar över manar som är i vägen för det..;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
ååh, mysigt med mer tinkrar :)
väldigt fin fläta!! så där gjorde jag på en nordsvensk en gång, men jag flätade bara en bit (halva halsen) och lät flätan hänga ner med resten av manen.
Gör ett gäng vanliga flätor bara, tycker jag är fint :-)
#18 - Jo, fast Lykka har ju man på båda sidor