Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1961 ggr
tessa
0

Rusta har visst..

..börjat sälja hästsaker.

Hej!

Har ni sett att rusta har börjat sälja hästsaker? Kanske ingen nyhet men det var längesedan jag besökte en Rusta-butik, så jag blev förvånad när jag såg att de hade infört hästprylar i deras sortiment. Ungefär som Öb:s, fast lite färre saker. Inget att bli upphetsad av, men ändå. Såg en lite småkäck stallåda för 249 kr, en stor plastlåda i lagom storlek. men sådana grejjer känns onödiga när ekonominr edan är ansträngd..

MiaMaria
0

Såg det i dag jag med när jag va in på Rusta. Hade betydligt bättre täcken än öb, såg det ut som iaf.

lisette
0

den där lådan har ju rusta haft ett bra tag…

har de täcken med?

ska ut imorgon med mamma och handla babysaker. så jag får nog gå inom rusta med tror jag… =)

Alex
0

Är det bara jag som blir smått fundersam när saker är sådär billiga? Jag menar, i alla fall hjälmarna.. Är det inte nästan sjukt låga priser på dem?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

E_hjo
0

#4 Det beror ju på om hjälmarna är godkända innom EU eller inte. Är dom det så är det ju suuuperbilligt!! =)

Alex
0

#5 Jo detr är klart, men tycker ändå det skulle kännas lite småknepigt att köpa en hjälm på Rusta för 400 som i vanliga ridsportsaffärer kostar dryga tusenlappen..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

E_hjo
0

Jaaaaooo =/

MiaMaria
0

Kollade på hjälmarna idag, dom är CE-märkta, iaf dom på Rusta här i Östersund, borde ju va lika överallt tycker jag

AusaBausa
0

mga ggr lägger de "finare" hästaffärerna på grymt mkt mer på sina priser från inköpspriset…. därför kanske Rusta säljer billigare… de lägger inte på lika mkt på summan. Bara en tanke. Jämför även m Ullared o andra dyra affärer… mga ggr samma sortiment men grymt skilda priser. tror säkert de kan var lika bra saker som i andra hästaffärer. Bara det är godkända saker o de kan man ju kolla på hjälmen iallafall.

LinaN
0

Du kan ju hitta två exakt likadana hjälmar på Hööks och börjes men börjes hjälmar är fortfarande 100-500kr billigare jämfört emd hööks.

Så jag ser inga problem i att köpa hjälm på rusta om jag nu hade behövt en…. :P

Igår köpte jag deras lilla klösträd på 45 cm för 79kr. Så nu kloar katterna itne på min nya säng längre ^^

Sen köpte jag en massa smålådor i bjärta färger för 10kr/st. blev två stycken, mycekt praktiskt att förvara småsaker i.

Men täckena verkar långt mycket bättre än dom på ÖB. Jag kikade på dem som hastigast. Men sen så hade dom även grimset för vad jag själv tyckte litet dyr peng….. men det är j uen fråga om prioritering :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

emsems
0

fleecetäckena med hals är jättefina. en vän har ett sånt.

juliapettersson
0

Min granne köpte ett flugtäcke där, jättebra faktiskt, för en billig peng!

lisette
0

verkar som om man får gå in på rusta. tur svägerskan jobbar där så man kan få rabatt…

Mangis
0

"Förvaringsbox till häst." *fnissar* Vilken stor låda det måste vara…

Ang. hjälmar o dyl. så är det delvis kvaliteten på materialet (t.ex. tyget, påverkar ju inte CE-märkningen) och delvis större inköp som kan pressa priserna. Dessutom betalar man ju ofta för märket på dyrare affärer.

steffy
0

jag såg att rusta har börjat sälja hästgrejer för ca  vecker sedan

LinaN
0

Det upptäckte ja gokcså bara häromdagen, jag blev rent chockad ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.