Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1638 ggr
linnerlandsson
0

Inkar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har haft besvär med inkar? Jag har en ponny som vi har opererat två gånger nu, men vi tror att det kommer tillbax en ink igenGråter Jag vet inte vad jag ska göra? Vissa säger ju att man ska behandal med örter, med laser å sånt. Nån som har gjort det?

// Linn och ponnyn Jackie

Snuttan
0

Vi har haft inkar på två ridskolehästar där jag har jobbat/jobbar, dels en häst som fick en ink på mulen och dels en som fått stora knippen inkar under magen. Vad jag förstått det som efter att ha prata med våran vet. och hovslagare, är det finns olika typer utav inkar. Den hästen som fick ink på mulen hade en typ som lättare försvinner och det enda vi gjorde var att långsamt strypa inken med en ståltråd.

Han som har stora knippen inkar under magen har vi fått en frätande flaska med något medel ifrån en hovslagare. 

Jag kan inte så mkt om inkar, har knappt läst något alls om de, men jag tror att om de inte förökar sig eller sitter så de besvärar så behöver man inte alltid ta bort dem? - Beror på om inken är utav smittsam typ eller vad som finns i den har jag förstått det som?

CBA
0

Här är en artikel om just inkar…

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

steffy
0

0#testa med aloe vera