Ridning vid värme
Hur brukar ni klä er när ni rider och det är väldigt varmt ute (25-30c)?
Ridbyxor (annars skaver stigläderna för mig) och ridskor (rider sällan i stövlar, och inte gör jag det gärna i den hettan).
Sedan linne + ridväst och självklart hjälm.
Att jag skulle vilja ha en långärmad för att inte göra illa mig om jag ramlar (som många brukar nämna) hjälper inte om du rammlar på grusväg~ Har ramlat 8doc inte på häst) på våran stallbacke hemma med jeans och linne på. Självklart fick jag skrubbsår men det fick jag även under jeansen… Sedan har jag redan så många ärr (över 20 sisst jag räknade) så ett mer eller mindre gör mig detsamma.
Hakuna matata!

''shorts'' som går ner till knäna, ( kommer inte på vad sånna byxor heter) linne, hjälm och ridskor.
och helst barbacka för hästens skull. OM jag ens rider när det är så varmt..
Brukar vänta tills det är lite svalare på kvällen
Ridbyxor, har tunna i bomull, sen nån tröja som täcker mage och rygg iaf. Oftast tshirt eller tunn tröja
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
haha jag orkar knappt rida när de e så varmt utan rider isf tidigt på morgonen eller sent på kvällen men har ju hänt och har då knäridbyxor (sytt själv) linne dock inte alltid väst men alltid ridhjälm, visst trillar man av ibland men krapar upp även om jag har långärmard eller inte :P annars rider man ju barbacka i shorts brukar ha shabrak på med gjord för de blir så varmt om rumpan annars *S*

Då när det är så varmt brukar jag faktiskt gå upp tidigare och rida runt sju - halv åtta på morgonen , då i ridbyxor , t-shirt , ridstövlar , hjälm och säkerhetsväst :)
Jag brukar framför allt välja ett par ljusa ridbyxor. De mörkare drar solen till sig och det blir varmare. Även ljus tröja, oftast vanlig t-shirt för att skydda axlarna mot solen.
Hjälm naturligtvis och ibland även vantar.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Ridbyxor, ridskor och t-shirt eller linne brukar det bli.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
TS varför funderar du på det nu? Här är flera minus och visst längtar jag till sommaren, men har inte riktigt börjat fundera på hur det är att rida i värmen än.
Jag brukar ha tunna jeans, nån tunn kortärmad skjorta eller linne/t-shirt, stråhatt. Dojor spelar ingen roll, gympadojor eller sommarbootsen.
Har hänt att jag har ridit i kjol, linne å sandaler =)
Medarbetare på westernridning.ifokus

Jag rider inte när det är så varmt, olidligt för både ryttare och häst.
Jag rider tidigt på morgonen eller sent på kvällen, när det är lite mer humant.
#7 någon kanske längtar bort till sommaren? ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Shorts och t-shirt. :)

#0 mm jag gillar din tanke!
#8 jag satt och drömde om sommarbete häromdan!
jag brukar har ridbyxor, ridskor och shortchaps, t-shirt och hjälm.

Oftast vanliga ridbyxor.
Dock i sommras fick jag för mig att rida i kortbyxor + leggins vid kl 19-20 tiden, inte en sån bra idée då jag sen var full med myggbett (och jag som vanligtvis aldrig får myggbett).
Sen ett linne/t shirt, hjälm och tunna vantar. Och skor :)
kissmekate.blogg.se
Ridbyxor (eller mina mjukisar som jag rider i 98% av fallen), ridskor och linne/t-shirt. Är det på kvällen med mycket mygg så har jag en underbart tunn jacka som är sval men heltäckande.

försöker se till att rida tidigt på morgonen om somrarna, dels för att slippa värmen och dels för att slippa flygfäna.
ridbyxor, ridskor, t-shirt och hjälm, hästen av- eller påklädd (sadel alltså) beroende på lust och ork.
medarbetare på djurskydd.ifokus