Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1635 ggr
KaninenWilma
0

foderponny

Hejsan alla hästtokar !

Nu är det så här att ägaren till min medryttarhäst frågade mig om jag skulle kunna tänka mig att bli fodervärd på hennes häst! Jag blev jäte glad och frågade mamma och pappa direkt, som sa att dom skulle tänka på det. Så nu håller de på och räknar och masser..

Hon sa att det skulle gå på 2500kr med Stallplats, Hö, Kraftfoder, Saltsten, spån och så.. 2500 + utrustning och veterinärkostnader.

Vet ni något sätt man kan spara pengar på så att man kan köpa utrustning och så ? Så att inte mamma och pappa behöver betala allt som jag vill ha till henne? Jag får med den nödvändiga utrustningen!.. Jag säljer Expressen på Söndagar, emn vet ni något mer sätt man kan tjäna pengar på? Jag fyller snart 13 år.

Jag är såå glad !  Jag har alltid drömmt om att ha en egen häst, och nu har jag chansen.

Jag visste inte vilken gupp jag skulle lgainägget  menni fårända odet inns något bättre..

Birke
0

Men vad kul :)

Om du frågar kanske ponnyns utrustning följer med, eftersom du bara ska ha henne på foder?

KaninenWilma
0

#1 : Den nödvändiga utrustningen hänger med !

Som sadel, träns benskydd, selé osv :) Och rykt saker osv har ju jag till henne :):):):):):)

Tusen
0

Om det nu följer med utrustning så är det nog ingen panik att springa och köpa en massa saker som du kanske inte kommer att använda. Vänta lite och se vad du behöver och köp allt eftersom behovet uppstår. Då känns det inte lika hårt ekonomiskt.

Lorita
0

När man har häst så har man inte tid med andra utgifter, det är inte lika intressant att köpa märkeskläder och gå på bio, men blir lite snål för att ha råd med hästen.

När jag hade häst och bodde hemma bakade jag allt bröd för att sänka familjens matkostnad, jag bakar mycket fortfarande av bara farten.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

lisette
0

jag måste bara börja med att säga att jag tycker du är jätteduktig som säljer tidningar!!!

tyvärr finns det nog inte mycket mer du kan göra där du kan tjäna lite pengar. kanske jobba lite hemma för att visa att du verkligen vill ha häst och uppskattar att de hjälper dig?

KaninenWilma
0

#5 : Hihi, tack!, ja kan göra nästan allt för att få en ponny ! :)

lisette
0

ja det förstår jag att du kan! =) men eftersom du "bara" är 13 så får du ju inte jobba på så många ställen heller. därför tror jag det är bra om du hjälper till lite (mer?) hemma oxå.

KaninenWilma
0

#7 : Jag hälper till jätte mycket ! :) Jag har tex en lilla syster som är 5månader som jag byter blöja och så på flera gånger varge dag, sen da,suger jag hella huset och maser xD

thilda-
0

du kan dela ut reklam :)

KaninenWilma
0

#9 : haha, nej :P det blir nog lite för mkt jobb :)

lisette
0

#8 antar att du måste ha kvar hästen i nuvarande stall. för annars så finns det ju säkert billigare stallplatser.

Lorita
0

Jag förutsätter att om föräldrar säger ja så har dom råd att ha hästen.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

KaninenWilma
0

#12 : Haha, ja det är ju klart Glad Men om jag vill köpa utrustning som jag inte behöver, som tex nya schabrak osv, så vill jag ju kunna betala det själv xD