El i staketet nu?
Hur är det? Har ni el i era staket nu när det är så mycket snö och marken där jordningen sitter frusit? Har ni gjort nåt för att få fram elen?
Har ni ingen el? Vet ni varför?
Nej vi har inte haft el på flera månader. Behöver inte det till våra hästar. Men vi var tvugna att sätta på el ett tag och då hällde vi några spänner varmt vatten på marken där jordspettet skulle i, snart var det tinat så vi kunde banka ner det. Vad värre är så är ju staketen begravda i snön, här är det bara översta tråden som syns och den ligger ca 2dm ovan snötäcket.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Nej vi har ingen el och har inte haft på 2-3v.. Det gick okej med hästarna i början men nu har dom fattat så 4 hagar är sönder på grund av att dom bitit/hängt/osv i trådarna. Alla går ut ändå men med extra koll på hingstarna.
Vi har än inte gjort något åt det för vi har haft annat att prioritera (vatten tex) och staketen är ändå täckta av snö och i stormarna som tycks komma titt som tätt just nu så går det sönder igen ändå. Ska antagligen få ut en elektriker i veckan och har ingen aning om var felet sitter..

Staketet är nersnöat så gott som överallt, Visst är de ström i men den ger inget vidare krut (har starkström) så lille shettisen sprcäkte igenom tråden igår när dom lekte (dock in i en annan hage så de va ingen fara Tog ur strömen igår när ja laga och glömde sätta i den, Mkt dumt! Dock går dom ingenstans även om dom kan stot är så dödens rädd för staketet hon vet var det är, behöver inte se de för att ha respekt för de
Shettisen stannar i hagen bara för att stot inte går ut, där hon är finns oxå han
Såg nu förut när ja hämta dom så hade han ryckt ner ena "let" och stod och tugga på tråden helt cool lugn, men de va ju ingen ström i så försöker han imorgon får han nog en liten pärla och då låter han förhoppningsvis bli 
Vintern -06 hade vi ingen ström över huvudtaget strömmen var i men allt var så nersnöat att de inte nådde ut ordentligt….denna vintern är inte riktigt lika hemsk som tur är!
#2 Min unghäst tycker det är jättebra att det inte är ström på tråden nu för rundbalen står precis utanför så nu går det att hänga sig ut över staketet och nå maten =) Mina har fri tillgång, men gräset är alltid grönare på andra sidan.
Det är så lågt så hon skulle bara kunna gå över det utan att antagligen märka något, men hon vet att hon bor på insidan =)
Medarbetare på westernridning.ifokus

#4 Så höll mitt sto på tills hon kom till oss (Dom tidiager hade batteridrivet och hade hon täcke på sig gick hon ut och mumsa ist ;)
Så kom hon hit och skulle göra de samma efter de har hon fruktansvärd respekt för elstängsel.
Hon får bli riktigt skrämd elr att någonting oinbjudet kommer och ställer till med bråk och ger sig på lilla Oskar, då släpper alla spärrar. Hon har gått igenom 1 gång och de va då grannens stora häst kom in i vår hage och sökte bråk och gick antagligen på Oskar då och JAckie jaga iväg och fortsatta efter hästen och bråket var igång sen när ja kom hem (grannen ringde aldrig efter mig!!) fick ja lätt fatt på Jackie som enligt dom var helt omöjligt deras häst gick däremot inte att fånga, och vi skulle ut ur den andra hagen som hästen sprängt igenom ut på vägen ja fick verkligen övertala henne hon ville för allt i världen inte gå över tråden som låg på backen utan ström
De är bra att hon har sån respekt ja behöver inte ha ström men ja har de som en säkerhets grej + att vi har får och kor oxå för hästarna går minsan inte ut 
#4 Haha det där känner jag igen, på gården här finns det en unghingst som hänger över eller för den delen under tråden för att få på tugga på den skruttiga busken utanför när det ligger stora högar med hösilage i hagen som jag banne mig släpat dit till honom men nejdå skrutt-busken på andra sidan är mycket godare 
Ingen el, trådarna är ändå bergravda i snön, hästarna går ingen stans, de har ju höbalen i hagen. :)

Jag har el, framförallt för att hålla borta vilda djur
jag har el, satt jordningen vid rötterna vid ett träd, där fryser det aldrig
#8 Vad tänker du på för vilda djur då? :S *nyfiker*
Rådjur och liknande skuttar glatt över det mesta, syftar du på lo eller sådana rovdjur så isolerar deras päls så mycket att de sällan får en stöt.
Är det vildsvin du syftar på? =)
Hakuna matata!
har elen på åretom. några av ponnierna i stallet är riktiga utbryare…
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

Nope, alldeles för slarvig med den delen.
#10 vi har också elen på främst för att hålla vilda djur borta.. vi har extremt mycket vilt i skogarna, och hittar jämt spillning i hagarna och vildsvinen bökar i marken.
djur är smarta, se på Japp, han märker om det är ström i staketet utan att röra det.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Det är lite el i tråden.
Vete sjutton hur det har gått till men den översta tråden var gått av på ett ställe. Trodde inte elen var på så tänkte knyta ihop trådändarna lite lätt så inte hästarna skulle trassla in sig i det, kände då att det var el i ena änden, men inte den andra. :P

i normala fall har jag aldrig igång elen. men jag hittade ponnyn på fel sida staketet i helgen (han var nästan inne i skogen när jag såg honom), så nu är elen igång.