OT facebook
vilka här är medlem på facebook? ;)
jag har varit medlem ett bra tag men aldrig orkat ta tag och luskat ut hur det fungerar, men nu så går det som på räls, nästintill ;)
nästan lite beroendeframkallande må jag säga :P
vilka är medlem och vad heter ni? ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag är medlem. Sant kan vara beroendeframkallande xD
Jag heter Lina Holmgren, fr Malmö och går på Bladins =P
Jag med..Åsa Boström tosteberga

Jag addade dig häromdagen cilla, om du nu inte fattat att de va jag ;)
Jag är även på facebook :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag har blivit medlem, men insåg ganska snabbt att det inte var något för mig. Jag är inte särskillt intresserade av vad folk gör var och varannan timme (jag tänker på dem som skickar bilder/skriver flera ggr/dag typ "Ligger och har det mysigt i soffan nu"). Och jag själv fotar inte särskiltl ofta utan "tar mig tid" till sånt när det behövs, därmed blir det inte ens en gång/månad jag lägger över bilder till datorn.
Sedan gillar jag inte det faktum att alla bilder som läggs upp förlorar jag äganderätten till (eller jag antar det fortfarande är så efter som det var så förr?).
Vill jag veta vad mina kompisar gör/har gjort åker jag mycket hellre hem till dem och har det trevligt! :)
Hakuna matata!

Jag är medlem, men spelar mest spelen (a) :P HanneOvergaard
jag finns :) bara o söka på min mail adress… Gelehallon90@hotmail.com :D
Jag finns där med, bondo@spray.se

Någon som är lika inne på spelen som jag haha? Spelar det där Paradise Island
jag har facebook,Anna ljungdahl

Våga vägra facebook! Ursäkta ni som gillar det men det känns rättså larvigt, som lunarstorm när man var 16 år typ.
Skynda långsamt så går det fortare.
#11 Sån var jag också tills i höstas då jag hade tråkigt en dag. Facebook är enligt mig en rätt dålig sida, men idéen är bra och det är ett bra sätt att hålla kontakt med folk. Sen håller jag mig undan från spelen som finns på sidan, tex Farmville och Maffia wars.
#11 gillar är väl att ta lite i, men jag har återskapat kontakten med en hel rad kompisar från gammalt av med hjälp från facebook. Alla plugins och spel styr jag undan, jag använder kntaktfunktionerna typ
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Josefine Andersson :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#11, jag har alltid sagt som du. Jag är otroligt skeptisk till Fejjan (som min bror kallar det) och tror inte det finns mycket i denna världen som skulle kunna vinna över mig där.
Jag gillar inte konceptet. Givetvis beror det helt på hur man använder sidan, men min erfarenhet är att det är lite som en uppgraderad variant av Lunarstorm för vuxna, där alldeles för många bara ska hålla koll på varandra och snacka skit, och där det för många bara handlar om status och att skryta.
De vänner jag vill ha kontakt med har jag kontakt med på annat sätt. Jag behöver inte facebook som ännu ett ställe att snacka med dem på. Och så slipper jag alla dessa folk som vill bli vän bara för att vi nån gång setts på håll och de vill öka sin status.

Har inte Facebook och tänker antagligen inte skaffa det heller ..

#15 Jag känner inte alls igen mig i den beskrivningen! Jag "har" Facebook, och hör till kategorin "vuxna". Det skulle aldrig falla mig in att bli "kompis" med någon jag inte känner eller har ett stort gemensamt intresse med. Jag har inte sett av något skitsnack what so ever! Tror nog det kan vara en ålderssak faktiskt! Det är möjligt att tonåringar och "unga vuxna" inte kan hålla tonen, men som sagt bland oss äldre har det aldrig hänt! Dessutom är jag "kompis" med en hel del ungdomar också då jag känner dem väl genom mina egna barn - och aldrig några otrevligheter där heller.
Jag har återfått kontakt med folk jag kände för över 20 år sedan, så jag tycker allt att Facebook är ganska läckert! Och dessutom "slänger man iväg" en liten hälsning eller en snabb kommentar på ett inlägg - och inte mer. Inga timslånga telefonsamtal eller krångliga träffar över långa distanser.
Men som sagt, det var ett tag sedan jag var 14….
majoritetan av de vuxna (30+) som jag känner som kan hantera en dator sitter inne på facebook. Var hemma hos en kompis och hennes moster och morbror var där på besök och de frågade vad jag hette för att kunan adda mig på facebook.
Jag tror nästan detta är en större "modefluga" hos vuxna än hos ungdommar om jag ska vara ärlig xD
För övrigt kan jag dessutom räkna upp fler vuxna som använder facebook än folk i min egen ålder! (A)
Hakuna matata!
#17, fast det har nog inget med ålder att göra egentligen. Vet nämligen en kompis vars 45-åriga syster är fruktasvärt tramsig med skitsnack om allt och alla (samt resten på hennes vänlista är likadana tydligen) på facebook. Det har nog inget med ålder att göra som så, utan snarare varför man skaffar facebook och hur man hanterar det…
Det kan säkert vara en bra sida för många, det tror jag absolut! Men det är inget för mig helt enkelt.

ja, frida helgesson laholm

manga_marsvin@hotmail.com =)

Frida Isomettä, finns nog bara en antar jag ;)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#3 innan visste jag inte att det var du, men nu gör jag ;) haha.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag har facebook, men skulle aldrig få för mig att skriva upp det på ett forum, inte vill jag att vem som helst ska lägga till mig där! Dessutom känner inte jag dom flesta av er mer än här via formuet och vill ni mig något går det alldeles utmärkt att skicka iväg ett meddelande här. Inte för att vara oförskämd, men jag tycker att folk idag lämnar ut sig själva på tok för lätt och mycket och dessutom ofta helt utan anledning.
Inget skitsnack på facebook vad jag sett, men å andra sidan har jag inte vänner som snackar skit så då blir det heller inget skitsnack på dom sidor jag ser. Jag tycker det är helt fantastiskt att man kan återfå kontakten med vänner som man inte träffat på flera år, dessutom behöver det inte kännas tvingat, krystat eller konstigt på något sätt utan man kan enkelt kommentera ett inlägg eller slänga iväg en snabb hälsning. Det gör ju dessutom att man lättare håller kontakten med folk som man annars aldrig skulle ringa till, åka hem till osv då det krävs så mkt mer av alla parter. Trots allt så har dygnet bara 24 timmar och det gör att man (iaf jag) hinner inte med att träffa fler än sina närmaste vänner, men jag har många fler vänner och bekanta som jag är överlycklig över att jag kan hålla kontakten med via facebook. Sedan har jag även vänner som bor på väldigt långt avstånd (dels för att jag gått på en "internat"skola med riksintag och dels för att jag flänger runt på olika event) och det gör det lite svårare att hålla kontakten, även om jag ringer och mailar med dessa så är det roligt att kunna hålla lite tätare kontakt via facebook.
Trots att jag var stark motståndare i början och det dröjde länge innan jag blev medlem, så när jag väl blev det så berikade det mitt liv väldeliga.
Medarbetare på westernridning.ifokus

klart man har facebook!
roligt att sitta och titta på gamla vänner och klasskamrater och se vad de har för sig!
Jag har facebook och inne lite mer än vad som är hälsosamt ;) Hehe..
Tove Torpehag, den enda i världen med det namnet så det inte svårt att hitta mig ;)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Klart ;) Erika Söderqvist, Bäckefors
jag er der
Jag har, Jennifer Parnebo heter jag där ;)
Jag har, Jennifer Parnebo heter jag där ;)
#5 Klart du inte förlorar äganderätten till bilder du lägger upp!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#33 Då jag blev medlem stod det så om man läste det finstilta i avtalet, de hade rätt att använda sig av, redigera osv osv av bilderna. Kanske det har ändrats vad vet jag.
Hakuna matata!
#34 Ja, de har rätt att använda sig av bilderna, på det sätt du lägger upp dem. Dvs på din Facebook sida, men försvinner om du raderar bilderna eller ditt konto, om du inte delat de med andra, som då får ha kvar dem på sin sida. Redigera kan jag tänka mig att det handlar om olämpliga bilder, sånt plockas ju bort.
Läser du iFokus avtal, så står det även där att de får använda dina bilder, men det handlar ju bara om att du inte har någon rätt att kräva att de tas bort, om du avslutar ditt konto eller av annan anledning inte vill ha kvar dem, när du lagt upp dem själv i trådar.
Att det står så i avtar betyder inte att de får lov att ta dina bilder och använda dem hur som helst. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
eftersom jag gick uppe i umeå på universitetet där o tappat kontakten m mga av klasskompisarna så är det kul o ha kontakt m dem igen..
visst kan man höras på annat vis men vissa tycker man att kontakten ligger på en lagom nivå o bara ses på FB.
Samt att jag är ingen telefonmänniska så därför jhar jag tack vare FB kontakt m min vänner utan att behöva sitta i telefon..jag gillar det o mina vänner håller då en hög nivå på inläggen..men finns ju säkert sånt oavsett ålder eller kön..
Frida Rubin heter jag :) Har en svart/vit bild som profilbild :)
antar att det är en hel del som har samma namn som jag så sök på mailen istället; emeliekarlssoonn__@hotmail.com =)
Jag var tidigare "anti-fb". Nu är fb mitt liv ;) nevars, men jag tillbringar en hel del datatid där. Undviker dock spelen. Farmville är mitt största hatobjekt ;)

Jag har också fastnat där. Linnea Gissberg heter jag.