Olycka på nyheterna!!
Såg nyss på nyheterna, ett tak på stallbyggnad trillade ner troligtvis av för stor tyngd av snö. Så hela taket trillade ner på både människor och hästar. Så hemskt!!
vilka nyheter!!!! och var någonstans hände det!!!??
Jag såg på tv4 nyheterna 22 :P

Fy!!!

Vilken tur att hästarna kände det på sig. Dessa underbara djur. Hoppas att den sista hästen klarar sig oxå.
Så ofattbart. Taket rasar…

Tror inte den som har suttit fast i fler timmar kommer överleva…men man får väll hoppas..
Det är ändå rätt häftigt att det var så många hästar och människor i ridhuset och bara två flickor och en häst skadade sig.
Hoppas i alla fall den stackarn är sederad. Vad rädd den måste vara annars!
Herregud, det är ju grannklubben… Känner massa folk som rider där, hoppas inte det är nån jag känner som var därinne när det hände…
Vi har en halvmeter snö här nu och det snöar ordentligt fortfarande vilket innebär att det inte är särskilt kallt (det är ju nära havet så minusgraderna försvinner snabbt när det blir nederbörd). Inte konstigt alls att snön blivit för tung.
Gud nu börjar jag tänka på mina pållar, har inte varit ute hos dom idag för jag har varit magsjuk så stallägarna tog hand om dom idag, känns konstigt att inte ha tittat till dom. Men dom har ju dom utanför fönstret så dom har ju koll på dom hela tiden…
Medarbetare på westernridning.ifokus
stakkars folk och synes så synd om hesten som er klaemt fast och som de nu moste avlive.

Ja men vilket otrolig tur att alla männnsikor klarade sig. Har kollat på bilderna idag. Stackars stackars hästen. O ridhuset var från 1993 känns ju inte så gammalt.
styrke kramar till alla berörda.
Usch, vilket dråpslag för verksamheten! Ingenstans att rida och många kommer kanske att sluta. Det blir svårt för dem att driva verksamheten vidare. Hoppas de har bra försäkringar i alla fall, och att alla inblandade får hjälp att hantera chocken - både människor och djur.
Hästarna måste ha hört att det började knaka, så de flesta hann sätta sig i säkerhet.
Hoppas att dom som rider där inte slutar rida där, utan stöttar klubben genom att inte sluta och tom kanske ge bidrag så dom kan komma igång igen.. Som sagt, hoppas dom har försäkringar ordentligt.

Läste om klubbens historia på http://uddevallaridklubb.com/ de kommer nog att klara detta ochså.
Hästen som fastnade fick avlivas står att läsa i Göteborgs-Posten
Otäck olycka det där.

En häst fick avlivas annars klarade sig övriga hästar med lindriga skador, den värsta skadan på människor var en flicka som bröt armen.
Var i Uddevalla när detta hände….dock inte där men usch va tråkigt.

Usch vad tråkigt :( Hos oss är ridhuset avstängt tills dom besiktigat taket, för att samma sak inte ska hända här :) Vi fick nämnligen drygt 20 cm nysnö inatt. :/
ja det er viss en del som har avstängt sine ride hus.
jag har colla stall taket med sen vi har fått 15 cm snö så man vet inte hvor mye taket klarar av sen det var jo masse snö fra för.
Kan vara idé att försöka skotta taket.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Den enda skadan som blev på människorna var att en flicka fick ett blåmärke. Inga brutna armar och inga nackskador vilket cirkulerat i media.
nei de var heldige både häster och engler passet på dem synd om den stakkars hästen som måtte avlives
ja tror man skal skotta av taket viss det blir mycke snö

Alltså nu känner jag mig lite "blond" Tennis tält kollapsade Förstår inte människor vad som händer när det blir mycket snö???
Skönt att ingen skadade sig där heller.
De har tydligen stängt av många ridhus och liknande pga risk nu när det är så mycket tung snö..
Som jag alltid sagt, man borde gå i ide precis som björnarna under vintern!
Stackars Rocky, hästen som avlivades!
ja det er synd om hästen mange burde tenke så at man skal inte bare läre och ride man skal med läre ohc höre på hästen sen de sier oss mycke viss vi bare hörer etter.
tenker da på di hästene som advarte för det hente
men synd om hästene och folkene virkelig
Alla som inte har tak med ordentlig lutning måste verkligen se till att skotta av dem! På idrotshallen så skottade dem av snön redan någon vecka innan det värsta snöfallet, men vårat gymnasium läckte vatten från taket och en mindre del av byggnaden fick "evakueras" medan taket skottades!
Stora snömassor är inget att leka med och är något många förbiser när de bygger i södra och mellesta sverige, och det är då dessa olyckor händer!
Hakuna matata!
Usch ja! :(