Insnöade!
Herregud vilket snökaos de vart idag!!
Visserligen var jag i Uddevalla men hade kontakt med mamma och pappa….
Hästarna har fått stå inne hela dagen idag för de gick inte att ta sig ut elr visst de gick väl för stora hästen men shettisen hade fastnat direkt, pappa har snöröjt sen 2 i natt och är inte hemma än…
Inga skolbussar gick imorse tydligen och allt har vart kaos en tankbil välte i Ödskölt så vägen har varit avstäng och massa jobbigheter…
Nån mer som fått lämna hästanma inne idag? 
Inte jag, men min nya tränare sade att de inte hade kunnat tagit ut sina hästar på morgonen. Skönt att ha hästarna på lösdrift! :)
det er mycke snö her men hestane har värt ute de går på lös drift så det går bra.
vi har en snö slynga med oss fra Norge så den har vi brukt og få vekk snöen och vi kjörar den på ride banan med så den er alltid klar av snöen.
jag er glad jag har den for hadde inte orka och mokka banan och alt det andre her

Har har det inte varit mycket till snöstorm, dock massor av snöande större delen av gårdagen och hela dagen idag. Har drygt 60 cm, helt galet!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Hästarna på lösdrift så behöver inte fundera =) Dom är där dom vill vara..
Medarbetare på westernridning.ifokus
Det är lite störigt när man vill ta sig till stallet men vågar inte köra då snön vräker ner :( Eller när man ska ta sig hem tio mil från Malmö där man varit och jobbat på dagen och man kommer hem halv sju på kvällen för att man varit tvungen att ta det lugnt på vägen.
För mig får det gärna bli sommar nu, men samtidigt blir jag ledsen varje gång man ser tecken på att snön kan försvinna.
lurvponnyn.vimeddjur.se
"Våra" två går på lösdrift, så de får vara ute hur mycket de känner för. Tack och lov behöver vi inte bekymra oss över att åka dit varje dag heller då de går hemma hos ägaren och en är pensionerad mammahäst och den andra oinriden unghäst.
Det är rätt skönt nu när de stormvarnar och vägarna snöar igen att inte behöva riskera att ge sig ut på landet för att ta hand om hästen. Det enda bekymrat som så är att hästen inte tåler att vila, han blir fullständigt odräglig efter en vecka utan att jobba…
Men jag gillar snön, faktiskt. Trots alla problem det blir.

Idag klara vi oss ut iaf, fast lilla oskar har stått vid öppningen sen 06.30 imorse för han kommer inte så långt……han väntar på att Jackie ska trampa upp en väg åt honom ;)
Idag höll en ko på att ge mig hjärtsnurr när hon lagt sig galet inne så hade ja kommit 15-20min senare hade hon varit död….fick ringa hem pappa som precis åkt till jobbet och han kom i 300 hem och vi fick lyckligtvis upp henne :) Men de va i sista sekunderna…inte kul!
takk och lov mine is er inte svåra selv om de står och inte blir riden på noen dager det meste mine is har stått er 8 dager men efter 8 dager vile så gikk de som klokker ingen dumheter eller tull de er så snelle