Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 464 ggr
Anna
0

Ridning i snön - bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute med en kompis hos Windy & Wilda och skulle rida ut tänkte vi. (kan ju först stolt berätta att jag verkligen besegrade Wilda idag, hon blev helt paff när jag klarade henne utan att hon ens kunde stegra sig, haha!)

Vi skrittade bort till ett fält någon halvkilometer ifrån stallet och började värma upp henne där. Oj vad hon gillade att springa i snön! Vilket steg hon har. :)
Efter ett tag fattade jag galopp och min kompis fotade mig lite. Windy var så glad! Men mot snön ser man hur gul hon är.. ;)

Sedan bytte vi så att jag kunde fota lite och Windy ser verkligen vacker ut. När jag fotograferat en stund bytte vi igen och jag red bort ända ner till fältets slut (hela fältet är väl ca 300m) och tänkte trava tillbaka. Tji fick jag - Windy stack som jag vet inte vad! Bakhovarna försvann under henne och jag trodde att hon ramlade igenom ett träsk eller något och blev livrädd, men när jag kände hur hon bara sträckte ut under mig förstod jag och hängde bara med så gott jag kunde. Öronen var sjukt spetsade och snön flög omkring oss! Förvånandsvärt nog saktade hon av såfort jag tog i tyglarna och frustade glatt när vi skrittade bort till andra sidan fältet igen och gjorde om det. Jag gjorde halt, satte mig tillrätta, viskade "kom igen nu" och släppte efter på tyglarna. På nytt for hon iväg som en raket och oj - så fort har jag aldrig ridit under mina 8 år i sadeln! Alldeles för snabbt tog fältet slut igen men härligt var det.

Min kompis filmade lite sista gången men bara när jag redan börjat sakta in tyvärr, den filmen får ni se en annan gång. :) Här kommer lite bilder! På alla är det min kompis som rider & jag som har fotat.

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0

Bild #2. :) Ville få en känsla av samhörighet, frihet och lugn.

annaattlid.se

Anna
0

En tredje bild. Jag lyckades inte riktigt frysa alla rörelser eftersom hon är vit & snön är vit - det lurar kameran. Men är ändå nöjd :)

annaattlid.se

Anna
0

En fjärde bild. Hon är så vacker :)

annaattlid.se

Anna
0

Och så avslutar vi med ett vinterpoträtt på skönheten själv. :) Älskar dig gumman!

MVH Anna Attlid

annaattlid.se

Alex
0

Himla härliga bilder! :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

__iE
0

fina :)

E_hjo
0

Sicka mysiga bilder!!!! =P

bubbelbubbel
0

både mysig historia och fina bilder ! :)

Anna
0

Tack hörni :) Roligt att höra!

annaattlid.se

Cydonia
0

Det ser så mysigt ut. =)

gejsa
0

Fina bilder. Ja, det är mysigt att galoppera i snön. *ler*

SarahPeace
0

Jätte fina bilder :D ser verkligen kul ut  : D

Anna
0

:)

Jag ska försöka fixa in den där filmen i datorn men antagligen blir det nog problem med det tyvärr.. Aja, ni får nog se den någon gång.

annaattlid.se