Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1603 ggr
olina95
0

hästar när det är kallt?

Vad gör ni med era hästar när det är kallt? Riktigt kallt alltså, så det inte går att rida ute, om man då inte har ridhus. :)

[Tovab]
0

rider barabacka i grimmo o grimskaft eller går på en promenad =)

bell
0

Mest promenader men även en del barbacka turer.

CelsiusT
0

Det är inte såå kallt så man inte kan rida mer än några få dagar om året här och låter jag hästarna stå. Men annars klär jag mig väl så rider jag i nästan vilket väder som helst =)

Sen gör jag ju klart mer än bara rider förståss, men inte pga vädret..

Medarbetare på westernridning.ifokus

[trollduva]
0

går på promenad eller tränar NH

Zaphix
0

Blir aldrig så kallt här. :)

Varit mindre än -25 här många dagar i vinter, men det är bara att rida barbacka och klä på sig mer kläder då.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Birke
0

Hästarna får mest stå här, för jag är inte så förtjust i sönderfrusna tårTungan ute

may-britt
0

når det er over 10 minus står mine hästar sen min trenar sa at det er inte bra och ride och  trene når det for kalt.

och  de bruker ganske mycke enerski  med och  holde seg varm når det er mye over 1o -

men under 10- da rider jag som vanlig

may-britt
0

ride hus på  vinteren nei takk jag rider ute jag vill  inte sette mine ben i  ridehus för snöen er borteGråter

WinterPrince
0

Kylan gör mig inte så mycket, men är det snålblåst så hoppar jag gärna över hästeriet.

Zadeira
0

Själva kylan är sällan problemer här, utan det är den attans blåsten som sänker temperaturen en massa extra och dessutom tar sig i ialla akrymslen och kyler ner en in till benen.

Vid sån blåst jobbar vi inte alls, då äör det bara mys. Men är det bara kallt funkar det utmärkt med lugna markövningar som tömkörning och liknande.

Jag rider aldrig hårt när det är kallt, men det är mest för att jag själv inte klarar kyla så bra.

Kimpa
0

Om det är riktigt riktigt kallt med blåst känner jag att de dör faktiskt inte av att vila den dagen!
Kan ju bli lite mer pyssel med dem istället, trimma manen, svansen,käklinjen, en längre rykt osv

EllanA
0

Jag brukar skippa ridningen när det är riktigt kallt som -20, men annars blir det väl en barbackatur eller lite NH/trickträning  i en hage som står tom.

Killen
0

Har ridit hela vintern, kallast var nog runt -20. Rätt kläder för alla väder!

Sen kanske man inte ska ta och galoppera i timmtal när det är så kalt.

Men att rida barbacka och jogga lite, mysigt och min häst tyckte det var kul!

kissmekate.blogg.se

Peppe
0

jag har ju tillgång till ridhus men förra helgen var det för bitande kallt så jag struntade i att rida…

men själva ridhuset gör inte direkt att man håller värmen, däremot att komma in i ett plusgradigt stall och ett ännu varmare fikarum - det är guld!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

olina95
0

:) Vi har ju ridhuser ca. 1 km bort ifrån stallet, det ä perfekt att rida dit på sommaren, då jag ser det som uppvärmning att rida dit. På vintern också.

Här har det som kallast varit - 30 grader, och då har jag inte lust att rida iallafall. Självklart så beror det väldigt mycket på om det blåser eller inte. Förra helgen red jag när det var -25 och då gick det faktiskt bra, dock tog jag det lungt :)