Sugen på bete???
Som jag skrev i mitt inlägg under hur länge har ni era hästar ute… så har jag gott om bete i sommar… Det är en äldre hövall så det finns även en del klöver i det… dessvärre så tror jag att det kan bli för kraftigt för lättfödda hästar… det är slättlandskap här nere så vi kommer bygga gångar med gamla elstolpar som hinder osv.. allt för rörelsens skull! Wanilj är ju mkt leksugen så för hennes del är det inga problem då jag inte sett en häst busa så mkt som hon…
Men vi har mkt gott om mat!! Så har ni unhäst alt fölsto så är de hemskt välkomna!!
Jag kommer att släppa tidigt om vädret tillåter så att det inte hinner bli allt för kraftigt..
Hjälp!!!:o)
Mvh Wanilj
Synd att det är så långt ifrån mej… För i sommar kommer jag stå här med 2 (ev 3) ponnies utan bete!
Jag har verkligen ingen ide om vart vi kan ha dom!
så synd!!! finns det ingen granne som har bete?
Jo men det är fullt! Vi har annonserat om bete men inte fått nåt napp. eftersom jag ska rida en hel del under sommarn så får de inte vara för långt..

Tackar för erbjudandet men lite för långt bort för mig. 

Kanske jag kommer med ett busslast med hästar och tar mig till resebyron och köper mig en resa i sommar och bara har nice..

Ha, ha du har väl hagar så det räcker. …..
Jag har äntligen hittat ett bete! När en svarade på vår annons blev jag så glad att min mamma trodde att jag hade fått en raket i baken! Men det känns så skönt att ha fixat bete!

#6 Jo men inte hästvakt..he,he..

#8# Äsch man behöver väl inte passa dom så mycket när dom går på bete. Lite vatten morgon och kväll och borstning och genomgång en gång om dagen räcker väl. Eller menar du att vi måste rida dom också?

Fy jag tycker att det är jätte mkt passning när de går på bete..
-Varje år har vi sagt att vi inte ska ta in någon inackordering men så ringer telefonen varm i femveckor innan och då blir det så svårt att säga nej..
-Nää jag vill nog ha dem hemma det e ju såå mysigt på sommaren:)
jag tycker också att det är mycket pass när hästarna är på sommarbete!jag tittar till dom morgon och kväll,låter kanske mycket men…..man ska se till att dom har vatten,smörjning mot mygg o knott.synd bara att jag kan inte släppa dom på bete förens höt är slaget……efterspm det är en bonde som har arrenderat gärdena….