synligt resultat av foder..?!
Jag har en liten fråga… Det man fodrar hästen med idag, när kan man förvänta sig se resultatet?
jag tycker nämligen att Yrla har fått bättre hull och som några av er kanske läst, så har jag ju ändrat på hennes foderstat en del i höst.. Undrar därför hur lång tid det tar ungefär innan man ser resultatet av den foderstat man har..?
Mvh Therese
Jag började med lusern för en vecka sedan till min gubbe pga dåligt proteinvärde i höet (antagligen). Ännu inte sett någon förbättring, snarare att han har tunnat ur mer.
har inga aning hur snabbt man kan förvänta resultater, synliga altså, men man kan kanske dra en paralell till hur snabbt man ser resultater av förbättringar i egen diett? Det lär ju ta några veckor innan man ser synliga ändringar i egen kropp baserat på ändringar i kosthollet
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Det kan ta upp till någon månad innan man ser förändringar. För snart en månad sedan ökade jag på Mirabils foder för att han började falla ur lite och nu börjar jag kunna känna och se resultat.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
några veckor..
Det beror på, utav en del tillskott (tex magpulver) ska man kunna se resultat inom 3-4 dagar.. Men annars så kan jag tänka mig att det tar några veckor…
Vad bra, då går det alltså såpass snabbt… jag syftade till foderstat som helhet, med kraftfoder, grovfoder osv.. - tycker Yrla har ett bättre hull nu än vad hon hade för ett tag sedan och då borde det innebära att den foderstat hon står på nu, fungerar bra eftersom hon har haft den ett tag nu.. =)
när jag fodrade upp varmblodet gick det snabbt.
jag ökade iof på grovfodret mest med fritt med hö och ökade succesivt med lusern.
jag såg skillnad redan efter ca 2 veckor.

Det beror också på hur duktig man är på att se på hästen och känna med händerna över rygg och revben.
Men synligt borde väl iaf vara minst en månad. Sedan beror det ju på hur mycket skillnaden ska bli. Är det en väldigt tunn häst så syns det ju fortare.

sen blir man ju ofta lite hemmablind med… hon kan mkt väl ha ökat i hull utan att du tänkt på det.