Hjälp oss !
Har ni tips på hur jag kan komma "närmare" min häst? Och vet ni några bra hopp eller dressyrövningar ? Min häst brukar jämt vara stel när jag rider på volten och går knapt inte att ställa.. + att hon svännger in till mitten i galoppen. Har inte haft henne så länge…
the 7 games NH är ett bra sätt! om du inte vet vad det är kan du gå in på Nh iFokus eller söka på google

Ursäkta om det är jag som är dum, men du skrev ju nyss en tråd om att du ville försöka övertala dina föräldrar till att köpa en häst? 
Har det gått så fort att du köpt en på några dagar eller har du en medryttarhäst nu?
Håller med #1
Var supernoga med att du verkligen har din vikt inåt på volten. Har man inte vikten rätt så fungerar ingenting, i alla fall inte om hästen är känslig. Be någon hjälpa dig att se att du har vikten rätt och inneskänkeln lång och avslappnad - det är grunden.
Annars som #1 skriver, och prova gärna morotsstretching och benstretching. Dels gör det hästen mjukare och dels får du en bra bild av eventuella stelheter.

#2 : nej asså det var min kompis.

#5 Aha, okej. Då förstår jag =) Tycker råden du fått verkar ganska bra
Rid även mycket mjukgörande om hästen är stel. Stretcha också, både hals, nacke, rygg och ben :)