filmer
har funderat på det här med filmer. det finns roliga och hemska filmer med hästar. vill vi verkligen se de hemska filmerna? varför länka till en hemsk film som visar något som hästen råkar ut för?
jag personligen tycker inte det är ett dugg trevligt att se en häst lida och känner lite avsmak.
tycker ni att det är ok att länka till filmer som inte visar hästarna på det sätt vi vill se dem?
det är sin sak i lärande syfte, men att skapa sensationsartade trådar pga en hemsk video ? - jag vet inte..
vill inte med denna tråden komma fram till att vi ska "förbjuda" de tråkiga videorna, men jag vill gärna höra/läsa era åsikter.
jag kan tycka att det är jobbigt att se hur hästar/djur mår dåligt, men tror ändå att det kan vara viktigt att visa. tex när det diskuterades om alternativa hov-vårds-former och jag visade en film jag hittat om detta. en hemsk film, men den påverkade iaf mig otroligt mycket. jag kan däremot tycka att om man nu ska visa en sådan film, så kan man väl skriva att det är hemska bilder osv så de som vill kan avstå?
JAg har frågat mitt i en sån tråd varför man eg lägger in såna filmer. kollar inte elr så funkar det inte här. Tycker inte man borde lägga ut såna, för även om man inte kollar så (iaf jag) blir man iaf demprimerad..
ja, det är nog lite som ems säger, att det kan vara nyttigt, sen gör vi ju alla ett val, att titta på filmen, eller inte…
men jag kan väl inte påstå att jag är överförtjust i att se dom…

Jag väljer att inte titta. Ber bara någon kommentera vad dom gör. Sedan kan min fantasi ändå se något så när. Burr!
Som sagt, man måste ju inte titta. Men när man lägger upp en film borde man varna - och kanske skriva vad den handlar om.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

varför inte? den som inte tycker att dom klarar av det tittar helt enkelt inte på filmen.

Jag tycker att det är helt ok. Den gången jag la ut en sådan film skrev jag utförligt en varning och sen är det upp till vilka som vill se den eller inte. Det är som du skriver i ett lärande syfte, att så här kan det vara i hästvärlden
Jag har mest problem med att filmerna som tagits upp tar upp mkt alvarliga frågor på ett så dåligt sätt att jag sätter mig emot dem bara för att de inte kan lägga fram sin sak på ett alvarligt vis…
Sedan tror jag det är bra att ta upp svåra saker. Men lite fler roliga, positiva, glädjande (är det ens ett ord? :P) videor man hittar vore ju inte fel att länka till!
jag tycker att skall man starta en tråd med "FY fasiken va folk kan gjöra" och en länk till en grusom film som får sådana som mig att bryta tillsammans i gråt för man inte va förberedt, kan man kosta på sig "detta är en video om hur djuren
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

jag vill gärna se en varning för en jobbig film, samt en beskrivning om vad som händer i filmen så att man vet, men slipper titta på den om man inte vill…
Att visa svåra filmer, hemska och otäcka tycker jag är viktigt.
Men dom som sätter sig o tittar bara för att det är coolt (tro mig, jag har stött på sådana galningar) så blir man bara avtrubbad.
Sålänge man kan se en sån här film och få en känsla från den är man inne på rätt spår.
Alltförmånga tror att hästar har det bra och allt är rosa och idylliskt. Ibland måste ma nväcka dom med en otäck visuell chock.
Däremot så tycker jag att man bör skriva "Otäck film om hästtransportering" eller "Otäck film om rodeohästar" så man själv kan välja när man ska se den länken.
För om ma nitne ser hemskheterna så varför ska man då tro på att dom existerar? *lagom filosofisk såhär på morgonen*
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

det är just det jag menar lina, man ska skriva ut vad filmen handlar om och att den inte är trevlig att titta på,