Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2842 ggr
3mmaa
0

häst sökes

Vet inte om det här är rätt sida för det men iaf så söker jag en fjording eller en liten häst. Jag har 9 års ridvana. Och bor på en liten gård utanför bålsta så har eget litet stall. söker mest en häst till skogsridning och sånt, några mer frågor så hör bara av er !

Mvh Emma.

[Angel88]
0

Hej på dig… du kan söka på fina hästar på

www.blocket.se

www.hastnet.se

där brukar det finnas många fina hästar…

KaninenWilma
0

Hejsan !

VEt du hur mycket det kostar att ha en häst i månaden?

Birke
0

Vad för sorts häst är du ute efter? (vad för egenskaper är du ute efter/villdu inte ha?) Har en nordis här, men som är rätt stark och kan va knepig på vissa punkter, men som har grymt härlig personlighet.

Birke
0

Låt mig tilläga att ålder osvär bra om du skriver ;)

KaninenWilma
0

#5 : Menar du mig ?

Birke
0

#6 Nejnej, trådägaren :)

KaninenWilma
0

#7: aha :) , men vet du hur mkt det kostar att ha EGEN häst i månaden ? :)

Birke
0

#8 Helt beroende på vad du har för förutsättningar - eget stall eller inhyst ngn stans, kostnader på hö, halm (vad du än ska ha) i din närhet och foder, vad/om du har några försäkringar - listan kan göras lång. Det beror helt enkelt på ;) Jag tror säkert att det finns trådar där folk berättar vad det kostar för dom.

3mmaa
0

Jag har haft egen häst i 4 år så jag vet hur mkt det kostar, jag blir 17 år och jag tänkte mest ha hästen till skogridning och så vidare har jue själv eget stall med stora hagar och sånt :)

Birke
0

#10 Vad för sorts häst är du ute efter? (se mitt inlägg #4)

3mmaa
0

helst en fjording, nordsvensk eller en liten häst.

Birke
0

#12 Jag har en nordsvensk (omskolad travare, avställd vid 9års ålder), född 92. Har vart svår att lasta de 2-3ggr vi har provat (åker aldrig), stark och rätt feg ibland. Brukar inte ridas mycket i trafik. Skitmysig.

Jag menar inte ras, jag undrar vad du är ute efter för personligheter. Vad för egenskaper du är ute efter/inte vill ha ;)

3mmaa
0

Jaha, liksom lite pigg men ändå lite lugn så inte för het häst lr så.

Birke
0

#14 Gubben här är rätt lugnt, men kan bli het och stark. Men han rids inte mycket här, så fegheten och styrkan skulle såklart dra ner på sig om han reds regelbundet.

3mmaa
0

okej, min nordis som jag hade kunde bli lite het men asso jag kan jue hantera det, ja och liksom rids dom mer regelbundet så blir jue dom oftast lugnare.

poppysmarsvin
0

Jag har en viktbärande C-ponny på 20 år till salu till rätt köpare. Han har varit mina grabbars tävlingsponny i främst hoppning, men tycker idag att det räcker så gott med att hoppa Lätt C Flört. Mina killar har helt enkelt vuxit ifrån honom så idag går han mest bara och skrotar hemma.

Han är pigg att rida, hoppar gärna - bara det inte blir för mycket, är i grunden väldigt välskolad men idag ganska ringrostig, otroligt snäll i precis ALL hantering, lite "bossig" mot andra hästar i hagen, kan vara "mesig" på uteritter om han inte känner sin ryttare, så trafiksäker en häst kan bli, guldfux.

Vid intresse får du gärna mejla mig för mer info

westline.kicki(snabela)swipnet.se

Tusen
0

Jag har en bekant som har en D-ponny hon inte hinner med. En arabkorsning fast av rätt grov typ. Importerad till Sverige. Hon är 17 år tror jag. Något att fundera på eller????

Birke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16 Om du är intresserad finns han i Nyköping

linasvovvar
0

Ett par vänner till mig har en c ponny till salu f-01 kräver dock sin ryttare. Men annars en go och glad tjej, som lämar trevliga och korrekta avkommor.

Dom har även en maxad d ponny men mätintyg och tävlingslicens. Hon är en klippa men absolut inte tråkig, men stabil och van på tävkingsbanorna.

3mmaa
0

vill ha en typ maxad d-ponny till lite skogridning och lite annan ridning.

[Angel88]
0

#8 det varigerar men det är DYYYRT!

jag betalar

1200kr/mån (stallplats, in+ ut släpp, halm)

480kr/mån hösilage (8kg dag= 2kr kg= 240kg=480kr)

ca500kr/mån kraftfoder (betforpelets, svarthavre, krosskorn, m.m.)

900kr/ 6:e vecka hovis

350kr/mån  tågkort (för att komma till stallet varige dag)

Pluss oförberedda kostnader: 1000kr/mån

1000kr /året ridhus avgift

300kr/ året medlämsavgift i klubben som äger ridhuset.

Sammanlagt: ca 4500kr varigerar månad till månad +-

KaninenWilma
0

okejj, blir nog inte lika ddyrt för mig om jag skulle skaffa häst då jag inte behöver betala medlemsavgift, ridhus osv..

3mmaa
0

ingen som har en fjording tillsalu ?

3mmaa
0

ingen som har ?

Maja
0
Denna kommentar har tagits bort.