Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 992 ggr
MiaMaria
0

Rysk film (hästfocus)

Kommer ni ihåg att jag skrev om en rysk film som jag hade sett i höstas?

Nu i senaste Hästfocus (som kom idag) så är det med en relativt stor artikel om han som gjort och är med i filmen, sid 6-13. Har inte hunnit läsa än men ska göra de senare ikväll, tror det är riktigt intressant.

För övrigt, hörde att det nu hade kommit en 2:a på filmen där han visar hur han gör =)

Snuttan
0

Du menar inte Perst?

Han som är otroligt anti bett och rider mkt huvudlöst övht?

MiaMaria
0

Alexander Nevzorov heter han. Samma filosofi som den du nämner ungefär

Snuttan
0

När du läst den, kan du inte lämna en rapport på om de är lite mer djupgående och han säger något vettigt eller om det bara är lite ytligare flummirum? :p

Snuttan
0

är inne på Hästfocus egen hemsida och försökte smygkicka, men det står inget alls om det.. Men står att i nr 1 så ska det finnas om SRS och privatiseringen utav den - är det samma nummer?  - alltså nummer 1? För nu måste jag ju absolut köpa den :D Allt med SRS är underbart ;)

MiaMaria
0

Ja det är nummer 1, kommer nog i affärerna snart.

SRS?? *tillfällig tröghet*

MiaMaria
0

Snuttan - Här finns en kort trailer till första filmen, dålig kvalite dock…

Alex
0

Här har ni hans hemsida med en massa bilder bl.a. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Snuttan
0

Jag har redan hemsidan och en bättre film-snutt med honom :p

Har köpt tidningen desutom nu, är ju SRS i den!! :D - intressankt att se om det står ngt om att Kottas slutade mkt pga privatiseringen, har en känsla av att pratar dem med SRS så kommer det inte nämnas alls…

MiaMaria
0

Men snuttan, vad är SRS??

Snuttan
0

Spanska ridskolan.

Jag är stort fan utav spanska ridskolan om ni inte märkt det ;) Rider ju efter tyska systemet ut i det extrema!

MiaMaria
0

Aha, stod helt still i min skalle när du skrev SRS :-S

Har du ingen film där du kan visa när du rider? Är så nyfiken av mig Oskyldig

Snuttan
0

Jag har ingen ny, (tyvärr, jag är intresserade utav det med :p) min tränare har filmat mig på sin läromästare, jag försöker hjälpa henne att få över det på datorn så jag kan få dem, men det går trööögt. Har ett par filmer som är lite äldre däremot, då jag inte red efter det tyska systemet eller med sitsen, så det är egentligen rätt ointressankt, men ponnyn är söt ;)

Ni får vara snälla med tanke på att filmen är över 5år? gamal = jag var än yngre då ;) Ponnyn går desutom med en sadel som jag tycker ligger förjävligt på henne, så hon är jätte snäll som går så pass fint efter de dåliga förutsättningar det är för henne.

Jag tänker ta mig friheten att kommentera min egen film och min egen ridning även :P
Jag kan inte sitta för fem öre här. Jag kan inte följa med hästen. Jag kan inte sitta emot hästen. Jag kan inte rida lätt. Jag kan inte böja hästen korrekt, jag kan inte svänga hästen korrekt. Ni ser nog vart jag tänker komma nu va? = Här hade jag noll koll på vad jag gjorde och det är därför formen är som den är, (hästen bjuder upp något otorligt fint med förutsättningarna tycker jag (är därför jag har bilder ifrån det här passet i mitt fotoalbum, för att hon värkligen försöker och är trevlig och det är några av de få ridbilder jag har :S)).
Eftersom jag är totalt instabil och gör allting fel i stort sett så är hon ju totalt på framdelen och trillar hela tiden in efter min vikt på innerfram… Jag lider faktiskt när jag ser den ;)

Kul att lägga märke till är att min syster (kameramannen) är mer intresserad utav att filma de andra hästarna i ridhuset = Jag är hon på ponnyn, inte första hästen man ser ;) Synd när det är några av de få filmer eller bilder jag har, även om de är dåliga.  

Kan filma mig själv när jag tömkör kanske… Ska prova.

Filmen också :P 

Enda man kan se alltså = ridhuset jag håller till mest i, ena hästen jag rider mkt och yndra Jenny :p

Snuttan
0

Finns det någon Ifokusare i Stockholm med för mkt tid som har kamera desutom så får de gärna komma med och filma mig ;) ;)

Iofs så är min travhäst total-trasig nu och ponnyn skritar jag nästan bara runt på barbacka så det är inte särskilt hög-kvalités-ridning att se på, men men, jag skulle iallafall gärna vilja se mig själv, ego-monster som jag är :p

MiaMaria
0

Ponnyn såg väldigt positiv ut men den lägger sig på bogarna hela tiden. Ang dig, ja, för långa tyglar och som du själv skriver, du rider med skänkel-tygel inte med sits i första hand. Mer kan jag inte säga efter en så kort filmsnutt, jo en sak till, du hade väldigt långt hår där =)

Snuttan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon är annars Negativ-Nancy, så att hon är minsta positiv är alltid ngt :)

Är inte hon som lägger sig på bogarna, är jag som lägger henne på bogarna ;)

Jag skulle faktiskt inte vilja korta tyglarna på mig (haha, är en av de få sakerna jag inte skulle vilja ändra :p), utan bara totalt ändra på ridningen och rida henne fram till handen bakifrån så att hon kommer fram till handen, bakifrån.
För hon behövernog så lång tygel om man försöker rida henne i en lägre form, som jag antagligen gör på videon om jag ens hade någon sån tanke, skulle inte tro det däremot…

Jag har haft ännu längre hår, ännu längre än på den här bilden, men har nog inga bilder på det… Är 2-3år gamal bild..

Snuttan
0

Hur går det MiaMaria? Har du läst artikeln?

Jag var och köpte nummret, men har inte orkat läsa artikeln ännu, kastade mig över den om SRS och kollade saluhästarna och sedan dog det hela… :p

Några fler som köpt nummret och ska eller har läst artikeln?

MiaMaria
0

Japp jag har läst artikeln, de första jag tänkte på va "jaha, va det inte mer" Det handlade mest om filmen, inte om honom eller han metoder vilket jag tyckte va tråkigt

Snuttan
0

ajdå, det var ju lite trist. Men han är ju rätt ny här och måste väll introduceras lite försiktigt först… Och sedan så är det ju dåligt med mer djupgående artiklar övht…

MiaMaria
0

Jo det är sant, tar dom i så dom spricker från början ses det bara som negativt, tyvärr…

Läse en annan "artikel" längre bak, nästan längst bak i tidningen, kommer inte ihåg nu vad den hette, men den förstod jag verkligen inte innerbörden av. De va nån tjej som hade blivit uppringd ang någon sadel hon skulle sälja o sen fick hon bra kontakt med han som ringde o tillsut bodde hon på Öland och mådde jätte bra med 4 hästar, jag fattade ingenting! Gör du?

Snuttan
0

Inte läst ännu :p

Men jag skulle inte vara förvånad om artikeln inte innehöll ngt vettigare än det Oskyldig Jag har inte så hög syn på den tidningen :p

MiaMaria
0

Ja då e vi två. Jag tycker den är intressant då det står lite om allt möjligt i den, men ofta tycker jag att artiklarna är för tunna, precis som jag skrev ovan "jaha va det inte mer". Blir nästan lite flummigt, men ska absolut inte klaga för mkt, skulle inte kunna göra de bättre själv.

Nä nu måste jag ringa veterinären, ha en bra dag!