Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3285 ggr
Surviver
0

Laga vintertäcke?

Ja, hur lagar man bäst ett vintertäcke? Har fått ett av grannen till nya häsen men det är en reva på typ 5*5 cm (som ett L) uppe på korset, man kan väl inte sy får då kommer väl vattnet rinna igenom? Hur gör ni med trasiga täken?

lisette
0

slänger. ;)

du borde väl kunna limma ihop det? korset är ju ett utsatt ställe, så det kan nog bli svårt att få vattnet att hålla sig utanför.

Surviver
0

Haha, ja det var nog det grannen hade tänkt göra men då vaknade snåltanten i mej till liv;o)  täcket är jättefräsht i övrigt så det vore ju synd och slänga tycker jag. Har haft sån tur med mina andra hästar så de har aldrig haft sönder sina täcken.

lisette
0

hahaha, tyvärr är jag inte så "tekniskt lagd" så jag kan sy, så jag slänger täcken som gått sönder faktiskt.

men prova att laga det, du lär ju inte förlora något. =)

Surviver
0

Nej precis, sambon föreslog silvertape men jag avböjde;o) Får prova att limma det imorn ;o)

lisette
0

silvertejp kan faktiskt med funka. vet att det finns de som använt det med bra resultat. men det gäller ju att det är den riktiga varan.

Surviver
0

hmmm… kanske får ge med mej ändå då om det inte funkar att limma.

Maja
0

Silvertejp löser alla världens problem!

Annars sy över en annan lapp? Eller ja, limma. :)

achintya
0

finns bra klisterlappar i nylon man kan köpa i sybehörsaffärer. Billigt sätt att laga täcken. Om hålet är stort kan man sy ihop det först och sätt en lapp utanpå sömmen.

ThunderClap
0

Jag har börjat köpa Horseware lagningskit för tävken, man får tyg att laga med och lim, enkelt och blir vattentätt, fungerat bra hittils för mig!

chriisse
0

Jag röstar för silvertejpen! :D

Kimpa
0

Jag såg i ett stall att de lagade med något man lagar pressenningar med.
Det är lite gummiaktigt A4 ark med klister på baksidan. Man klipper helt enkelt ut storlek och form på lappen man behöver och klistrar på den på täcket. Hållbart och vattentätt.

Letar själv efter sånt, men har dessvärre inte hittat det någonstansRynkar på näsan