Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 3546 ggr
[vamir]
0

Veterinärbesiktning?

Hej! Någon som vet vad en veterinärbesiktning kostar på ett ungefär? Det kan ju kanske variera, men ett ungefärligt pris?

Mvh Malin

Lorita
0

Ca 1000 har jag betalt för en enkel

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[vamir]
0

Okej :)

jsca
0

jag betalade också 1000 för min :)

J-Parnebo
0

Jag betalade runt 1000 kr,

[louise80]
0

ska göra en vanlig enkel på slöinge på tis den kostar 1600

Nitro
0

När jag tar hem distriktaren går det på 1500.

CelsiusT
0

Ang. vet. besktning vid köp. Är det köparen eller säljaren som brukar göra vet. bes. (alltså vem betalar)?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Nitro
0

#7 Jag betalade som säljare.

Lorita
0

det brukar bli jag Förvånad oavsett om jag är köpare eller säljare Skäms

J-Parnebo
0

Jag betalade besiktningen som köpare, men det är olika tror jag.
Om säljaren inte vill besikta hästen , men köparen vill, så får ju köparen stå för det tycker jag och tvärt om.

CoralReefs
0

Hur är det med att besiktiga unghästar?

Det var en här som skulle köpa en unghäst men säljaren ville inte besiktiga då denne ansåg att det inte gav något och att dom ändå inte gör böjprov på unghästarna??? Någon som vet om det är skillnad att besiktiga en ung och gammal häst? och vad man får utav det?

[Angel88]
0

jag kommer att få betala 2500kr för en enkel besiktning.. lika dyrt att ta hästen till klenik som att ta ut distriktarna, så det faller på kleniken då dom är vanast..

Zahara
0

föl och unghästar besiktigar man men man gör inget böjprov på dem, har för mig att man börjar med böjprov på tre åringarna. annars på de yngre är det ju koll av allmäna tillstånd och så.

Sålde och köpte häst i november i skåne. Besiktning på gården kostade 1500:- per häst.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Peppe
0

Besiktning hemma kostade 1500, på klinik ca 2500. Men är helt klart värt att åka till klinik!

Mina framtida hästar ska besiktigas i Helsingborg med röntgen (visserligen beroende på häst o så). har sett så många skräckexempel på sista tiden

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

JenD
0

#11 Många låter bli att besiktiga när man köper unga hästar, det är inte samma risk, hästen är inte tränad eller "använd". Jag besiktigade inte min ponny när jag köpte honom som 10 mån..

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

CelsiusT
0

#15 Men kan det inte finnas andra saker som man får reda på vid veterinär besiktning?

Jag har aldrig gjort det med någon av mina hästar så jag vet inte. Den enda hästen jag köpt av dom jar haft har varit min unghät som var 3 när jag köpte henne.

Lorita
0

#15 det är ju helt beroende på vilken häst man köper, senast jag köpte häst var Kiara och henne hade jag följt sen hon var ett och tanken då var avel = ingen besikning, on var 2,5 när jag köpte henne.

Kiara är en helt frisk häst som jag är jättennöjd med köpet

[vamir]
0

Trodde det skulle bli billigare att göra det på klinik ;) trodde nog fel där :P annars tänker man ju att det blir mer problem för veterinären att komma ut till en, och på så sätt blir dyrare, men så kanske det inte är :)

CelsiusT
0

#18 Fast å andra sidan så har dom bara med sig det som går in i bilen. Men på en klinik har dom tillgång till alls.. Resan får du ju betala endå..

JenD
0

#16  Antagligen men jag har aldrig besiktigat någon häst jag köpt så vet faktiskt inte..

#17 Självklart, finns väl flera olika anledningar till att folk väljer att göra det/inte göra det men det är den anledning jag alltid fått höra när jag frågat vrf.

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

[Rebecka]
0

Jag betalade ca 1000 kr när jag skulle ha ett russ veterinärbesiktigat sommaren 2006