Bild på Lykka
åå Pluttan! :D Sööötnoos!
Ja, visst var de söta :D.. Hade helt glömt bort dessa

mys :)

å va finaa!! =D
Är såå glad att jag slipper rida på pelhamstången nu :D
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Alex - Jag meed! Såg på bilder från hagen i somras, såå skönt att inte heöva täcka henne..
Jag kollade också på sommarbilder förut..:P Fast det är inte för täckena, här åker ju de på på sommaren istället… Men jag tycker bättre om sommar och värme ändå. ;) Fast insekterna kunde man ju slippa..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Awww.. Hon är så fin!! :)
#9 - Haha.. Och det är ju inte alltid det lättaste att sätta på en häst ett eksemtäcke.. ;P Speciellt om hästen inte vill stå stilla, slår med svansen och det är 1000 knott runt en själv.. :P Haha..
#10 Haha du är så osmidig, träna och lär dig sånt där, det är inte så svårt. ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Alex - Usch, har din pålle eksem? sånt är aldrig kul :(.. Hade en häst på ridskolan där jag växte upp som hade sånna extrema eksem.. Hon hade ingen man, pannlugg eller tagel på svansroten kvar :(.. Hon kliade tills det blödde och då kom ju ännu mer insekter :(.. Men såg alltid huden på mankammen.. Såå synd om henne..
Värd för Ridsport
Alex - Ja, det är tragiskt att der ska behöva gå helt inpackade :(..
Värd för Ridsport
Alex - Nä, precis.. Uno och Salim i stallet har också eksem.. Unop är shettis opch Alim arab.. men visst är väl det väldigt vanligt med islänningar som har det? Eller är det bara något jag har drömt?
Nej det är ju vanligt, i alla fall bland de importerade. Det är svidknotten de inte tål, för vi har så många fler olika sorters knott här i Sverige än på Island, så de är inte vana dem om de är uppväxta där. Så därför får många eksem när de kommer hit. Det finns några få svenskfödda med eksem också, då det till viss del kan vara ärftligt. Därför ska man aldrig avla på svenskfödda hästar med eksem eller hästar som gett avkommor med eksem (om de är födda i Sverige alltså).
Kollar man noga på bilden jag la upp förut kan man se två till täckade hästar längre bort, mer till vänster. Eller ja, man ser väl mest en grön och en brun fläck. ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Alex - Okej… Det låter ju rätt rimlig att inte avla på sånna hästar :).. Japp, det ser man :)

Har ju en Cremello häst som även om han har solfaktor 60 i hela nyllet och en heltäckande UV-skydds flughuva runt mulen o allting, ändå bränner han sig!!! Och då kan man inte ens ta på en grimma på honom… :( Men han har otroligt täta hår på kroppen och bränner sig inte där som tur är. :P;):):D
Nina - Usch, vad jobbigt :(.. Tycker så synd om sånna hästar.. Men ni har kanske något han kan undn i om han känner att solen blir för jobbig i hagen?
#11 - Haha.. Hmm.. Ja, kanske det.. ;) I somras red jag ju eksemhästar två gånger om dagen under en veckas tid.. :P Där fick jag öva.. ;) Haha..
oj, det ser ut att vara stor skillnad på lykka nu och då ?
#21 - Ja, det kan jag tro ;)
Bubbelbubbel - Ja, visst har hon blivit lite kraftigare?
Cevir - det är svårt att misslyckas på henne^^
#21 Hahaha och det trivdes du med? ;) Själv har jag haft mest med eksemhästar att göra från första början, så jag är rätt van om man säger så..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport