Hagen
Kan man borsta hästens ben i hagen? eller e det för farligt?
Det går 5hästar i samma hage…men jag ska bara borsta en häst.

varför skulle de vara farligt? de andra hästarna kanske vill bli borstade med och börjar störa sig, men det är väl det enda.
Ja altså, ända skäl för att sånt skulle va farligt, kan ju va om en av dom andra hästarna är kjänd för att sparka och bita. Om du är osäker på det kan du ju ta på dig hjälmen innan du går ut, bara för säkerhets skuld. Och kolla i ögonvråen om du ser andra hästar kommer närmare så du kan kika om hästen är sint eller bara nyfiken, annars skulle det väl nog inte va nåt problem, det är ju inte vildhästar man håller på med i sverige direkt ;) (iaf inte i normala fall)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Håll koll på de andra hästarna så ska det nog gå bra
varför ska du borsta i hagen för?

Det beror ju på de andra hästarna i hagen, är de snälla eller busar de mycket.
Om du känner dessa hästar och vet hur de är så borde det inte vara nåt problem, själv skulle jag inte gå in till en hästflock jag inte riktigt känner.
Den flocken som min finnhäst nu rör sig i kan vara lite knepiga så där får man nog vara på sin vakt.

Jag ska borsta i hegen för att den hästen jag sköter kan vara lite stirrig å vill tillbaka till dom andra hästarna!

#6 Precis som min finnhäst då. Hon är likadan, tar man hene ensamm så vill hon slita sig och springa tillbaka. Hon har blivit bättre men det krävs mycket träning, hon är en häst som inte är så trygg i sig själv.
Är ni inte två som kan ta in hästen så gör du klokt i att borsta i hagen.