Vi med skimmlar
Nu tycker jag det är dags för oss med skimmlar att få visa upp våra hästar lite! Så har du en vit häst av något slag - berätta lite om den/dem och visa bilder! Härligt att se. :)
Wind of Fields
Smeknamn: Windy
Född: 1995
Ras: Arabiskt fullblod/Pinto
Mankhöjd: ca 145-150cm
Utbildad: Hoppning, dressyr
Hoppat som högst: ca 1.20 med ryttare
Avkommor: dottern Wilda, född 20/7-2006
Windy betyder så otroligt mycket för mig och jag har varit hennes medryttare i 3 år, men hon är egentligen som min egen till skillnad från alla kostnader vilket är skönt. Jag älskar henne och hennes dotter Wilda mest av allting i hela världen och är där i stort sett varje dag. Stallet ligger 5 km från mig och jag kan alltså cykla men på vintern får jag skjuts.
Här kommer en bildserie med bilder på Wind of Fields. Jag har tagit de två första bilderna men den när jag rider till höger är fotad av Magdalena Grönneberg (min vän).
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Pepini
Smeknamn: Peps
Född: 1990
Ras: Svensk halvblod
Utbildad: Hoppning, dressyr
Hoppat som högst: ca 1.40 med ryttare
Pepini hade jag på foder från och med den 24 oktober 2003 tills 1 juni 2005. Han betydde allt för mig. En dag beslöt sig ägaren för att hon ville ha tillbaka hoonm :(.. Jag blev förkrossad. Trots vårat kontrakt på två månaders uppsägningstid tog hon hem honom en vecka efter beslutet :(. Han var underbar, så positiv. vi älskade varandra mer än livet. *gråter*
jag köpte honom för 1½år sedan från en familj där han har tävlat lite i reining, pleasure och trail med ganska bra resultat.
han är lugn och harmonisk att både handskas med och att rida…
**Eneldo ox
**Smeknamn: Eldo
Född: 1998
Ras: Arabiskt fullblod
Utbildad: Hoppning, dressyr, western
Eldo var jag medyrttare på 2002 och 2003. Han var inte riktigt min typ, ni vet ju att jag gillar kraftiga, kompakta hästar, men det var inte den här killen. Fastän han inte var min modell så passade vi bra ihop.

paulinasmeknamn: lina
född:**1994
*ras: shetlands ponny
utbildad:trick-träning,ridning,presseningar,påbörjad körning, och mycket annat.
mankhöjd:*ca 90cm
**
lina fick jag för snart 12 år sedan när jag var fem år gammal. pga av att lina blev illa sparkad 2005, så har vi lagt all träning på hyllan ett tag.

**Apollon
**Smeknamn: Pollon m m :)
Född: 1996
Ras: Shetlandsponny
Mankhöjd: ca 1m kanske?
Utbildad: Står nu på ridskola hoppar när han vill, då är det skutt, men men ;P Dressyr, gymkhana och bus i skogen ;D
Favoritkompis i hagen: James
Apollon e en häst som är rätt låg i rang (p ga färgen?). Han är busig men inte så kaxig när man har sagt åt honom en gång med rösten ;P härlig ponny.
hehe James var inte i hagen med Apollon, det var en annan häst, men Här är bilden på honom i box.

Han är inte skimmel än men kommer bli :o)
Mirabil, arab född -06, han är 8 månader precis på bilden som är tagen igår.
Planerna med honom är att han ska bli min nya westernhäst samt att vi kommer iaf träna för distans och säkert ge oss ut på några småtävlingar i distans.
Han ska få vara hingst och ska visas och vi ska köra hela racet med förhoppning om att få honom avelsgodkänd med bra poäng, jag kommer vara kräsen.
Går han hela vägen kommer han få ta emot max 3 galanta friska damer per sässong…de som passerar nålsögat vill säga ;o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Får vi med brunskimmlar vara med eller är den här tråden för "vita" hästar?
#9 Självklart får alla sorters skimmlar vara med, även vita hästar :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
här är min gamla häst tova.
hon är född -96. sålde henne i sommras pga tt hon var lite föööör busig som jag aldirg fick rätsida på och fick istället en ryggskada. hon är av okänd stam. tävlad Lb dressyr och LC hopp. kunde dock betydligt mer, men pga henens bus så tappade man tillslut intresset. 156 cm. såldes till finland

Young Mystery
Smeknamn: Musse
Född: 2001
Ras: Engelsk fullblod
Mankhöjd: ca 160
Utbildad: Så länge jag hade honom: Lb dressyr och 0,9-1 meter hoppning (bana), deb fälttävlan, div trix, grund western
Min lilla skrutt såldes i september till en underbar familj i Gävle. Nu ska han bli fälttävlandshäst och va senast nu i helgen och tränade för Jan Jönsson med YR-landslaget i fälttävlan *stolt gammelmatte* ;-) Är världens personligaste häst, hur underbar som helst!