Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1234 ggr
fridak
0

½OT. Blir hästägare:D

Idag ska det skrivas på papper så pålle blir min. Har haft honom i drygt tre år på foder nu, men det blir skönt att veta att han är min på riktigt nu:D

Vad händer hos er andra idag då?

lisette
0

men vad skoj! grattis!! =)

en annan ska titta på björnbröder nu och sen ut och mocka +hämta in hö. gubben är hos en kompis och hjälper honom att skoga, så inget blir gjort med hästarna idag.

CelsiusT
0

Härligt =) Det är så skönt när man få papprena i handen och vet att hästen är helt och hållet ens egen!! Min första pålle hade jag på "foder" i 4 månader innan vi skrev pappren. Andra pållen hade jag på prov (vi skrev ett kontakt som liknar foder) i 20 dagar. 3e pållen hade vi på foder i 1-2 månader (kommer inte ihåg faktiskt exakt), ägaren hade tänkt att han skulle få ett livslångt foderhem och inget ägarbyte för hon ville vara säker på att han inte åkte runt (hon uppfattade honom som så svår att hon var rädd att det inte skulle fungera hos någon annan), men när han stått hos oss lite drygt en månad så kom hon och frågade om vi ville stå som ägare iaf för hon kände att han hade hamnat rätt och att hon litade på oss. Vi har väldigt bra konakt med förra ägaren och hästen har ju bara flyttat några kilometer så hon är ofta och hälsar på (vilket jag tycker är jätteroligt). Hon kommer och kollar när vi tävlar och ibland när vi tränar och hon ger fullt support.

Idag ska jag strax åka och ge pållarna hö å vatten. Sen blir det antingen en sväng till pappa å låna skrivaren (jobbrelaterat) eller så får jag åka hem och fortsätta jobba, eller plugga kanske *suck*. Sen på eftermiddagen planerar jag att rida ihop med en kompis. Tänkte prova bosalen på Brorsan för första gången, se vad han tycker om den =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

WhoCares-01
0

Gud va kul =)

Jag jobbar just nu med min fotohemsida som är till mitt projektarbete. Ska till stallet om en timme ungefär å rida Wilma. å så ska det bli spännande att se hur den nya hästen i stallet ;Pedro, har det.

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

JenD
0

Grattis!! Det är verkligen underbart med påskrivet papper och sitt eget namn som ägare på drömpållen.

Idag har jag hämtat min häst från det gamla stallet till stallet på jobbet så nu står han några meter hemifrån, det känns verkligen underbart! Han stod som ett ljus i transporten hela vägen (inte så långt men ändå). Det var en gubbe som körde fast framför oss på grusvägen in till stallet så vi fick backa och vända och ta en annan väg. Det var lite vingligt med all snö men han stod ändå som en ängel, min duktiga kille.

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

BeatriceHolmberg
0

Grattis :)

Den här dagen har inte vart särskilt händelserik ..
Red en sväng med Besse och så har det bakats bullar :)

J-Parnebo
0

Grattis, va kul :)

idag har det inte hänt så mkt mera för mig än skola och stallet.

AusaBausa
0

grattis t häsköpet!

i dag har det varit noll hästar o bara barn en o familjen..

igår dock var vi ute på isen o jagade hästarna..hrm! dem har ej gått ut där innan men i går blev dem sugna på det..vilken tur ngn såg dem o att isen höll..nu går dem i hagen lååångt från isen;-)