En gång om året (under sommaren, när hästarna går på bete) mockar vi hagarna.

Vi vänder på marken, glömt vad det heter….
Våran hage används året runt, så vid öppningen är det detsamma året runt, sedan halveras hagen av och man skiftar mark som är vänd och vilar och används.
PÅ de stora betena så får skiten vara, men i hagarna som är här vid stallet och som alltid används i normala fall så rensar vi en eller ett par ggr/vecka vilket är relativt smärtfritt då hingstarna skiter på hög och stona där de står (dvs alltid vid maten) =)
Hakuna matata!
Nu på vintern ingenting eftersom högarna är frusna, men vid varmare väder så ofta som möjligt. Kan bli 1-5 ggr/månad

Jag mockar aldrig hage nu för tiden. stallägarna mockar lite på sommaren
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Alldrig, har stor hage och skiten som blir under vintern harvas ut till våren och blir bra gödsel för det nya gräset.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
de enda gånger vi har mockat hagen är när mamma behöver gödsel till rabatterna. Och då tar vi bara så mycket vi behöver.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Sommarhagarna mockar vi på våren innan gräset vuxit upp och när hästarna går ut på bete tar vi vinterhagarna.

Ni som inte mockar sommar hagarna och avänder dom år efter år hur visar era träckprov?
Jag försöker mocka sommarhagarna ett par gånger om året och försöker låta dom ligga i träda mellan varven, vinter hagen som dom även går i på sommaren då där finns vatten och vindkydd mockar jag oftare.

#9 i förra stallet mockades aldrig hagarna. alla mina maskprov visade 0 EPG på allt ändå. men när jag flyttade fick blacky genast lite blodmask

#10 det var stor omsätting på häsarna i det stallet?
För har man maskfria hästar och inte tar in nya hästar då är ju inte risken för mask så stor.

under de 5 år jag stod där kom det in minst 25 nya hästar som jag kommer på såhär, kanske ännu fler =)

#12 avmaskades dom innan "leverans"?

ni som mockar era hagar, hur stora är de?

#14 jag har sammanlagt har jag 3 hektar men hästarna går inte på hela ca en hektar och sommar som jag mockar och har hästar på
#14 Våra hagar här vid stallet är ca 100 x 150-200 meter och en paddock som även används som hage =)
Hakuna matata!

Vårt sommarbete är på 40 tunland så det skulle bli lite jobbigt att gödsla det
men å andra sidan så är det alltid samma hästar som går där.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#17 sätt någon arbetslös på det så är det ett fulltids sommarjobb… ;)

#13 ingen aning, de flesta tror jag inte avmaskades och många av dom kom från skumma ställen…