Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2144 ggr
lisette
0

göra hål i nylon stigläder

behöver göra många hål i ett par nylon stigläder, men har ingenaning om hur jag ska göra.

fungerar det med en vanlig håltång?

CelsiusT
0

Ja det borde det allt göra =) Men blir det så att nylonen fransar sig så kan du behöva bränna lite så det inte repar upp sig.

Medarbetare på westernridning.ifokus

WhoCares-01
0

jag försökte göra fler hål i en nylongrimma för några år sedan. och det gick väl sådär bra xD   det är sjukt svårt att få hål på nylon. jag höll på att bli halft galen innan jag fick hål på det. vet tyvärr inget bättre sätt, om inte en kniv kan funka??

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Lorita
0

Vi tog en gasbrännare värmde en spik (fäst på en pinne) när den glödde så gjorde vi hål i stiglädren, blev jättebra.

Var bara noga att markera var du vill ha hålen så det blir lika på båda sidor.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Elshira
0

Det är loritas metod som gäller. Man måste bränna så att det smälter ihop, annars är det hopplöst med att kansterna kommer fransa sig om man ens lyckas få hål på nylonen…

Hakuna matata!

WhoCares-01
0

va bra =D   det har jag aldrig ens tänkt på

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

lisette
0

tackar! då får man testa då. =)

CelsiusT
0

Men en vanlig håltång brukar ärligt fungera jättebra (om den är vass vill säga, är den slö så fungerar det såklart inte, men då är den knappast värd att kallas håltång längre), jag använder det när jag gör hål i nylon, åsså bränner efteråt med en tändare så kanterna smälter ihop.

Medarbetare på westernridning.ifokus

bebbe
0

#3 det går lika bra att hålla spiken med en rejäl tång.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst