vad har ni planerat..?
vad har ni planerat för era hästar i vår? mål?
Själv har jag tänkt att jag ska kunna rida min lilla dam i alla gångarter till sommaren och att hon ska ha fått lite mer muskler på kroppen då hon inte har speciellt mycket nu..
Jag skyndar långsamt..
Jag har ju inte egen men är med och planerar och lägger mig i eller får finna mig i ägarens planering :p
Travhästen vill vi bara ha frisk och fungerande som hobby/dressyrhäst igen…
Ponnyn vill gärna utvecklas mera eftersom hon länge stått lite stilla i utbildnigen på LA och bli av med hostan hon samlade på sig nere i Tullstorp föra vintern som inte riktigt släpper. Jag har gått över till att bara tömköra pållan eftersom jag tjurar över att sadlarna inte passar och på den fronten hade jag tänkt börja lägga in lite mer galopparbete vilket jag knappt gjort alls…
Och med tränarens nyblivna tre-åring planeras väll tre-årstesten om hon nu inte råkat skada sig och vi känner oss mogna tills dess, annars ska hon kanske betäckas och bara fortsätta utbildas i sakta takt…
Mitt enda mål är att ha en skadefri häst.

Jätten ska för det första bli ordentligt igång riden och fungerar det bra ska han få återgå till tävlingbanan, så förhoppningsvis kan han starta St.Georg till hösten om allt går som det ska och Maria tycker att han är redo för det. Gali är på väg upp i Msv och det rullar på, befästa bytena och skolorna. Lady ska ju ha bäbis snart så hon ska få va mamma på heltid, eller iaf första månaderna och sen ska hon troligtvis ridas igång igen.
Planer för mina pållar:
Ludde(ridhästen): få tiden o räcka så han rids lite oftare. Kanske få prova på ngn klubbhoppning.
Zaffran(egen shettis): ställa ut henne lite i år och få henne betäckkt med Pompe i sommar.
Kefir(min foderhäst/shettis): att fölningen ska gå bra, få henne betäckt på nytt. Ställas ut i sommar efter fölning för att få höjas i avelsbokst.
Planer för alla tre hästarna: Hitta vagn så jag kan köra shettisarna, hitta ett säkert regnfritt stall.

Börja på hoppträning och vara med på nästa Hubertusjakt.

Mina mål med Mirre är:
- bygga mer muskler
- Var med på årets hubertusjakt
- Va med på clear round i distans
- Kunna hoppa annat än krysshinder
- Vänja henne vid vattenpölare
Har nog inga mål med ted förutom att kanske köra lite mer
Mitt nuvarande mål är att få Astra i bra kondition igen.
planer och mål sommaren 17.
-Bygga muskler på mirran.
-tävla minst 1 meter, minst lokalt.
-medryttaren tävlar minst LB lokalt.
-kunna få in mer perfekta språng även på små hinder alltsåframförallt träna på att komma ner i sadeln coh få henne att vänta.
-slutligen ge henne en flera veckors lång vila på betet.

milli o ems - era hästar har alldeles för lika namn, mirre o mirran… jag blir förvirrad varje gång jag läser mirre hos milli… :D

Har inte så höga mål med mina skogsmullehästar ;)
Det ända jag verkligen vill är att isisen man växer ut och han hon får hållas så eksemfi som möjligt.
Men nu är det inte enbart i mina händer eftersom jag får henne först 1 juni, tills dess sköter fodervärden eksemet och jag är faktiskt inte rikttigt nöjd med hur det var skött på hösten :(

#9 haha ;) jo, föredrar att kalla Mirre för det istället för att säga Mirjam 

Mitt mål är SM i höst… :)

Mitt mål i vår är att träna upp konditionen, bränna fett och bygga muskler (på Reddie alltså)

mitt mål med Fontane är att han ska kunna lastas och komma iväg på träning, och jag jag kommit längre med mitt ledarskap på honom.
Med min gamle man har jag inte några mål. Han får lunka på i det tempo han har….men markträning gäller på honom med

köra moye så han har bra kondis å muskler. ska kunna gå lite långritter.
shirley-kolla upp vad felet är med henne och om inget är allvarligt fel, betäcka henne
max-ridas igång i kondis. lite långritter och en del westernträning

Få friskt föl med lika frisk och kry märr… Tömköra så länge som möjligt för att bygga ryggen

Mina mål med Mirabil i år är:
- 2 arabutställningar
- 2 haltertävlingar
- kurs i hur man ställer ut på "arab vis"
- och en tömkörningskurs
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Med min ena häst att hon ska hålla sig skade fri, endast 4 år, varit skadad/konvalecens sjuk i ca 3 år av sitt liv.
Med min andra putta är det att rida in henne (håller på för fullt) och få henne ordentligt grundriden i alla gångarter.

mitt mål är att kunna galoppera min skadade pålle detta året..