Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1402 ggr
RubHel
0

OT. Tandvårdsavtal

Jag var hos tandläkaren förra veckan och fick då erbjudande om att skaffa tandvårdsavtal. Det skulle kosta 40 kr/mån för mig plus att förra veckans besök skulle bli helt gratis. Lät hur bra som helst tyckte jag.

Idag fick jag hem papprena som ska skrivas på. Men där står det inte 40 kr/mån, utan 65 kr/mån.

Någon som varit med om liknande?

Ska kontakta dom imorgon och höra varför det blivit så här. Snacka om att luras.

Cilla89a
0

Det är säkert någon slags avgift, kanske faktureringsavgift eller något liknande.

Det är precis som när man stöter på telefonförsäljare, dem säger själva summan det skulle kosta men glömmer alla små avgifter som gör att det helt plötsligt blir väldigt dyrt.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

RubHel
0

Men det är med autogiro, så då blir det väl inga faktureringsavgifter? Aja, får väl se vad dom säger imorgon :P

Chestnut
0

Konstigt, de kanske av misstag råkade placera dig i fel premiegrupp? Den lägsta är 40 kr/mån och nästa är 65, så de kanske råkat göra ett misstag/ tandläkaren kanske insåg att du hörde hemma i 65 kr-gruppen när denne skulle fylla i papprena?

Det bästa är att höra med dem =)

Med vänliga hälsningar
Chess

CelsiusT
0

Vad innebär tandvårdsavtal? Hur fungerar det?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Chestnut
0

#4 Att man betalar en kostnad varje månad (olika beroende på hur välskötta dina tänder är från början) och då betalar man inget vid tandläkarbesök. Är en tandläkare som gör bedömning om i vilken premiegrupp man ska hamna.

Länk med mera info: http://www.folktandvarden.se/frisktandvard/

Med vänliga hälsningar
Chess

lisette
0

tycker verkligen att det där avtalet är kanon. både jag och gubben har det. gubben betalar 25:- i månaden har jag för mig. jag betalar per år så jag har ingen aning om vad jag ger.

CelsiusT
0

Det låter jättebra ju… Slippa punga ut med plera tusen när det väl är dags, det är u så förbaskat dyrt…

Medarbetare på westernridning.ifokus

fridak
0

oj, det skiljer ju rätt mycket på 40kr/mån mot 65kr/mån.

Jag har haft det motsatta problemet eller vad man ska säga. Jag betalade första året kontant hos tandläkaren, sen hörde inte jag så mkt mer från dem. när andra året började fick jag höra av mig för att veta hur jag skulle betala för det året, och först då skickade de hem en liten faktura.